INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Stavebnictví již několik let prochází krizí. V rámci hodnocené skupiny 81 stavebních společností se tržby v letech 2010 až 2012 snížily o 18,5 % na 143,3 miliard korun a zisk propadl o téměř 35 % na 3,6 miliard korun. V segmentu 69 výrobců stavebních hmot se ve stejném období tržby zvýšily o 3 % na 54,1 miliardy korun, zatímco zisk klesl o 30 % na 3,1 miliardy korun.

I v roce 2013 pokračoval nepříznivý vývoj. Celý segment sužuje ekonomická recese, nedostatek státních i soukromých zakázek, utažené bankovní kohoutky, stejně jako pokles daňových příjmů obcí a krajů. Informace vyplývají z analytické studie Stavebnictví, kterou zveřejnila poradenská společnost Bisnode.

Poznámka: Jak ukazují aktuální výsledky publikované Českým statistickým úřadem, stavební produkce za prvních šest měsíců roku 2013 klesala jedním z nejrychlejších temp od vzniku České republiky. Výkon stavebnictví se za první pololetí propadl až o 12,7 %, z čehož produkce pozemního stavitelství se snížila o 12,4 % a inženýrské stavitelství zaznamenalo meziroční pokles stavební produkce o 13,4 %. Tento pokles byl dán jednak dalším úbytkem stavebních projektů od investorů a také pozdním startem stavební sezóny (z důvodu netradičně dlouhé zimy). Zdroj: Kvartální analýza českého stavebnictví Q3/2013 společnosti CEEC Research

Stavební společnosti

Společnost Bisnode hodnotila v letech 2010 až 2012 vzorek 81 nejvýznamnějších firem, které podnikají v oblasti stavebnictví. Jejich celkové tržby poklesly z 175,8 miliard korun v roce 2010 na 143,3 miliard v roce 2012, což představuje pád o 18,5 %. Hospodářský výsledek sledované skupiny společností ve stejném období propadl o 34,6 %. „Výsledky naší studie dokazují, že stavební společnosti na trhu doslova bojují o přežití a tvrdě soutěží o každou zakázku,“ říká k analýze Stavebnictví analytička Bisnode Petra Štěpánová s tím, že současná situace na trhu má negativní vliv také na zaměstnanost v odvětví, kdy se počet zaměstnanců za poslední dva roky snížil o 3 465, tedy o 10 %. „Celý segment sužuje ekonomická recese, utažené bankovní kohoutky, a zejména nedostatek státních i soukromých zakázek,“ dodala Petra Štěpánová z Bisnode.

Výrobci stavebních hmot a materiálů

V rámci studie společnost Bisnode dále hodnotila vzorek 69 významných firem, které působí v oblasti stavební výroby, a to v období 2010 – 2012. Jejich celkové tržby vzrostly z 52,6 miliard korun v roce 2010 na 58,3 miliardy korun v roce 2011, nicméně v roce 2012 propadly na 54,1 miliard korun. V letech 2010 – 2012 tedy tržby celkově vzrostly o 3 %, zatímco hospodářský výsledek sledované skupiny firem se snížil 30,1 % na 3,2 miliard korun. Zaměstnanost klesla o 1,4 %.

 

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3