INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

V době, kdy e-shopy tlačí kamenné obchody do kouta, hledají prodejci konkurenční výhody. Podle podledního průzkumu navštěvují zákazníci prodejny proto, že tam dostanou odbornou pomoc. Naopak jim vadí přílišná dotěrnost prodavačů.

Z průzkumu MasterCard vyplývá, že tři čtvrtiny lidí oceňují, když jsou jim v případě nejasností schopni v kamenném obchodě dobře a kvalifikovaně poradit. Často však zjisťují, že personál není schopen dát na dotaz odbornou radu.

Průzkum společnosti MasterCard uskutečněný v souvislosti s anketou MasterCard Obchodník roku se zabýval vlastnostmi prodavačů, které jsou pro zákazníky důležité a které jim naopak brání v příjemném nakupování. „Kromě schopnosti kvalifikovaně poradit, kterou za důležitou považuje celých 73 % zákazníků, prakticky každý druhý nejvíce ocení, pokud se mu prodavač nevnucuje, ale je mu k dispozici v případě potřeby. Stejné množství zákazníků pak ocení ochotu a příjemné vystupování,“ říká Martina Kirchrathová, Commerce Development Director společnosti MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Více než polovina dotazovaných má špatnou zkušenost právě s tím, že jim prodavač neumí v případě potřeby poskytnout odbornou pomoc s nákupem. Celých 40 % zákazníků pak má rozporuplné pocity ohledně přítomnosti prodavače v prodejně: buď ho považují za dotěrného, protože je nenechá volně vybírat, nebo ho naopak nemohou najít. S neochotou se setkává 38 % zákazníků a o dvě procenta méně má pocit, že se jim obchodník snaží prodat za každou cenu tu nejdražší variantu zboží. Naopak slušné vystupování prodavačů je ve většině prodejen samozřejmostí.

„Pro „zdravého“ zákazníka je ohromně důležité, aby byl prodavač ochotný a uměl poradit. U zákazníka, který špatně vidí, slyší, nebo má pohybový handicap, je to však důležité dvojnásob. Je pro něj totiž mnohem těžší, oběhat si prodejny a udělat si vlastní srovnání. Právě proto jsme se zapojili do soutěže MasterCard Obchodník roku jako odborný garant kategorie Obchodník bez bariér,“ vysvětluje Božena Jirků, ředitelka Konta BARIÉRY.

MasterCard Obchodník roku 2013

V letošním roce budou již po jedenácté oceněni titulem MasterCard Obchodník roku nejlepší obchodníci ve svém oboru.

Vedle nezávislého průzkumu a odborné poroty rozhodují i samotní zákazníci, kteří mohou pomocí internetu na www.obchodnik-roku.cz a SMS do 12. ledna 2014 hlasovat pro svého oblíbeného obchodníka v kategorii GE Money Bank Cena veřejnosti. Každý, kdo pošle svůj hlas přes webový formulář nebo sms a zodpoví soutěžní otázku, může vyhrát kartu GE Money Bank s věrnostním programem bene+ a 100 tisíc korun.

Průzkum byl v listopadu 2013 realizován společností INCOMA Gfk  na vzorku 1 000 respondentů internetové populace.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3