INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

V době, kdy e-shopy tlačí kamenné obchody do kouta, hledají prodejci konkurenční výhody. Podle podledního průzkumu navštěvují zákazníci prodejny proto, že tam dostanou odbornou pomoc. Naopak jim vadí přílišná dotěrnost prodavačů.

Z průzkumu MasterCard vyplývá, že tři čtvrtiny lidí oceňují, když jsou jim v případě nejasností schopni v kamenném obchodě dobře a kvalifikovaně poradit. Často však zjisťují, že personál není schopen dát na dotaz odbornou radu.

Průzkum společnosti MasterCard uskutečněný v souvislosti s anketou MasterCard Obchodník roku se zabýval vlastnostmi prodavačů, které jsou pro zákazníky důležité a které jim naopak brání v příjemném nakupování. „Kromě schopnosti kvalifikovaně poradit, kterou za důležitou považuje celých 73 % zákazníků, prakticky každý druhý nejvíce ocení, pokud se mu prodavač nevnucuje, ale je mu k dispozici v případě potřeby. Stejné množství zákazníků pak ocení ochotu a příjemné vystupování,“ říká Martina Kirchrathová, Commerce Development Director společnosti MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Více než polovina dotazovaných má špatnou zkušenost právě s tím, že jim prodavač neumí v případě potřeby poskytnout odbornou pomoc s nákupem. Celých 40 % zákazníků pak má rozporuplné pocity ohledně přítomnosti prodavače v prodejně: buď ho považují za dotěrného, protože je nenechá volně vybírat, nebo ho naopak nemohou najít. S neochotou se setkává 38 % zákazníků a o dvě procenta méně má pocit, že se jim obchodník snaží prodat za každou cenu tu nejdražší variantu zboží. Naopak slušné vystupování prodavačů je ve většině prodejen samozřejmostí.

„Pro „zdravého“ zákazníka je ohromně důležité, aby byl prodavač ochotný a uměl poradit. U zákazníka, který špatně vidí, slyší, nebo má pohybový handicap, je to však důležité dvojnásob. Je pro něj totiž mnohem těžší, oběhat si prodejny a udělat si vlastní srovnání. Právě proto jsme se zapojili do soutěže MasterCard Obchodník roku jako odborný garant kategorie Obchodník bez bariér,“ vysvětluje Božena Jirků, ředitelka Konta BARIÉRY.

MasterCard Obchodník roku 2013

V letošním roce budou již po jedenácté oceněni titulem MasterCard Obchodník roku nejlepší obchodníci ve svém oboru.

Vedle nezávislého průzkumu a odborné poroty rozhodují i samotní zákazníci, kteří mohou pomocí internetu na www.obchodnik-roku.cz a SMS do 12. ledna 2014 hlasovat pro svého oblíbeného obchodníka v kategorii GE Money Bank Cena veřejnosti. Každý, kdo pošle svůj hlas přes webový formulář nebo sms a zodpoví soutěžní otázku, může vyhrát kartu GE Money Bank s věrnostním programem bene+ a 100 tisíc korun.

Průzkum byl v listopadu 2013 realizován společností INCOMA Gfk  na vzorku 1 000 respondentů internetové populace.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3