INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Kvalita, sortiment, cena - to jsou hlavní atributy vyhledávaného obchodu a nabízeného zboží. Nakupující Češi si jdou za svým, i když při tom budou překonávat určité obtíže a přijdou o část pohodlí. Vyplynulo to z nedávného průzkumu obchodních zvyklostí.

Vánoční shon, kdy zákazníci brali obchody s potravinami útokem, sice již pominul, ale nákupy samozřejmě pokračují. Z průzkumu MasterCard vyplývá, že při nákupu potravin je pro zákazníky nejdůležitější široký sortiment, čerstvost nabízených potravin a samozřejmě cena. Proplétat se mnohdy velmi úzkými uličkami jim nevadí a ve frontě u pokladny si pak chvíli počkají.

„Pro 30 % respondentů je jedním z nejdůležitějších faktorů při výběru prodejny potravin široký sortiment nabízeného zboží a pro 19 % z nich čerstvé kvalitní potraviny. Svou roli hraje samozřejmě také příznivá cena, která rozhoduje u 18 % dotázaných,“ řekla Martina Kirchrathová, Commerce Development Director MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Podstatné je pro zákazníky také přehledné uspořádání sortimentu, pohodlná dostupnost prodejny či ochotný personál – tyto vlastnosti uvedlo shodně 14 % dotázaných. Naopak za méně důležité považují respondenti delší fronty u pokladny či pohodlí při projíždění uličkami.

Společnost MasterCard se podílela na výzkumu nákupního chování v souvislosti s oceněním MasterCard Obchodník roku, do kterého jsou zapojeny také prodejny potravin. Více na www.obchodnik-roku.cz.

Průzkum byl v listopadu 2013 realizován společností INCOMA GfK  na vzorku 1 000 respondentů internetové populace.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3