Společnost DHL, přední světový poskytovatel logistických služeb, zveřejnila druhé vydání studie Logistics Trend Radar s rozšířeným obsahem a v nové podobě. Aktuální zpráva vychází z prvního vydání. Líčí nedávné vývojové trendy identifikované již v roce 2013 a doplňuje obrázek představením trendů nových. Zpráva odborníkům nastiňuje budoucí podobu logistiky a výzvy, které je čekají, ale ukazuje také vyvíjená řešení, například maloobchodní prodej několika kanály či prediktivní nakupování.
„Logistické odvětví prochází rychlými a zásadními změnami,“ říká Matthias Heutger, Senior Vice President Strategy, Marketing and Development, DHL Customer Solutions & Innovation. „Jako skutečně globální společnost zaujímáme jedinečné postavení, ve kterém těžíme z našich zkušeností v každém geografickém regionu na této planetě a s klienty z každého odvětví. Ve zprávě Logistics Trend Radar jsme vytvořili dynamický nástroj, který inspiruje nás i ostatní k vyvíjení inovativních řešení ve světě logistiky.“
Nové trendy uvedené ve zprávě poukazují na následující možnosti:
·Logistika napříč kanály (Omni-Channel Logistics): Integrace různých offline i online nákupních kanálů využívajících interaktivní eTagy s přizpůsobeným obsahem a integrace sociálních médií a mobilních zařízení
·Anticipující logistika: Rozsáhlá datová analýza vyhledáváných produktů, nákupní historie, seznamů přání, dokonce i pohybů kurzoru s cílem odeslat zásilku ještě dříve, než zákazník dokončí objednávku
·Platby systémem Crypto: Univerzální platební systémy umožňující globální platby v různých měnách s vyúčtováním během sekund, podpora libovolných jednotek určité hodnoty (míle z programu Frequent Flyer, minuty volání z mobilního telefonu atd.) a místo pro nové cenové modely, například prostřednictvím mikroplateb
Nová zpráva Trend Radar sleduje zavedený formát a identifikuje jednotlivé trendy, které uvádí do kontextu co do případného rušivého vlivu a dopadu na stupnici od krátkodobého po dlouhodobý. Celý obrázek pak dokreslují návrhy, jak si poradit s touto výzvou a jaké výhody z toho vyplývají pro společnosti a maloobchodní zákazníky.
Zpráva Trend Radar slouží jako panoramatický pohled ze všech úhlů na celou šíři logistického odvětví. Na základě tohoto přehledu bude výzkumný tým DHL Trend dále hloubkově zkoumat vybrané trendy, a pomocí výzkumu vedeného ve spolupráci se zákazníky, výzkumnými instituty a experty v oboru. „Spojujeme komplexní expertízu s informacemi od akademické obce a dalších partnerů,“ říká Markus Kückelhaus, ředitel výzkumu trendů oddělení DHL Customer Solutions & Innovation. „Zpráva Logistics Trend Radar je ideální počáteční bod pro logistické odborníky, kteří chtějí připravit svou firmu na budoucí výzvy.“
Zjištění ve zprávě tvoří také základ pro praktické zkušenosti v inovačním centru společnosti Deutsche Post DHL v německém Troisdorfu a stávají se součástí prototypů a pilotních inovací.
Zprávu je možné bezplatně stáhnout z webu www.dhl.com/trendradar
(tz)