INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Nákupy na letních dovolených jsou velmi oblíbené. Kvůli nižším cenám si Češi v zahraničí stále častěji pořizují oblečení, obuv a další suvenýry. Mezi destinace s velkými nákupními možnostmi patří Španělsko, Bulharsko a Turecko. Ačkoliv se pro mnohé stala lákadlem nízká cena, nakoupené zboží z ciziny s sebou nese jistá rizika. Odborníci varují před nízkou kvalitou zboží, nemožností reklamace, ale i před výdaji za pokuty, cla a dokonce správní řízení.

Počet Čechů, kteří si z letní dovolené odvážejí oblečení a obuv, v poslední době stále vzrůstá. Nejen módu, ale i šperky a parfémy lze totiž v zahraničí nakoupit výhodněji než v Česku. „Pro nákupy oděvů a obuvi jsou oblíbenými destinacemi například Španělsko, Turecko či Bulharsko. Někteří lidé vybírají svou dovolenou přímo dle nákupních možností v místě pobytu," uvedl Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia, která je největším prodejcem zájezdů přes internet na českém trhu. „Součástí některých zájezdů jsou přímo organizované výlety na tržnice a do míst s vyšší koncentrací obchodů, kde si lidé kupují nejrůznější zboží, od oděvů a obuvi až po exotické suvenýry či koření,“ doplnil Tůma.

Nákup oblečení a obuvi v zahraničí však s sebou může nést určitá rizika. Pokud lidé nakupují v zemích mimo Evropskou unii, jako je například Turecko, nemohou se spoléhat na zákony platné v zemích EU. „Musí si tedy být vědomi toho, že jejich nákup je s největší pravděpodobností v případě vady výrobku mimo možnosti reklamace,“ sdělil mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich. Při samotném výběru zboží v zahraničí by přitom lidé měli postupovat stejně jako doma. „Měli by si prohlédnout výrobek, jak je zpracovaný, zda nemá  zjevné vady, například křivé švy či díry v látce. V případě oblečení a obuvi by jej měli vyzkoušet a ověřit si, zda je zřejmé, jak o něj pečovat, tedy jaké je materiálové složení a piktogramy o údržbě,“ dodal Fröhlich.

Ačkoliv prodejci v zahraničí nabízejí široký výběr letního oblečení a obuvi, jeho kvalita se v různých obchodech může lišit. „Například v módních buticích a salonech si lidé mohou zakoupit kvalitní zboží. Tomu však odpovídá cena, která je až několikanásobně vyšší než v Česku. U stánků na pláži nebo na trzích lze zase sehnat levné baleríny či sandály, nicméně tuto obuv z 95 % nemůžeme považovat za zdravotně nezávadnou,“ vysvětlila výhradní distributorka značky dámských bot Tamaris v České republice Iva Macháčková. „Téměř každý druhý Čech trpí určitým defektem nohy, za což může až ve 40 % nošení špatné a nekvalitní obuvi. To způsobuje různé otlaky, puchýře, kuří oka a další deformity nohy a prstů,“ upřesnila Macháčková.

Při nákupu levného zboží v zahraničí tak lidé riskují nejen zdraví, ale i výdaje za pokuty, cla a dokonce správní řízení. Pro dovoz některého druhu zboží totiž platí množstevní i hodnotové omezení. Například z Turecka lze bezcelně dovézt zboží do úhrnné ceny 430 eur. „Při překročení této hranice mohou celníci vyměřit clo, DPH a případně spotřební daň. Pokud zboží podléhající proclení lidé nepřihlásí, hrozí jim i přestupkové řízení a patřičná pokuta,“ popsal Jiří Barták, mluvčí Celní správy České republiky. „Zjistíme- li nedovolený dovoz zboží, může být s cestujícím zahájeno přestupkové řízení a převážené zboží může být i zabaveno. V případě celního přestupku pak mohou celníci vyměřit blokovou pokutu až několik tisíc korun,“ doplnil Barták.

Počet Čechů, kteří jsou přistiženi při nedovoleném dovozu, přitom v posledních letech výrazně vzrostl. Mnozí se ale přestupků dopouští nevědomky, netuší totiž, že dovoz některého zboží podléhá množstevním či hodnotovým omezením nebo úplným zákazům. „Určitě nejde o pokusy o ilegální dovozy, jde spíše o nedorozumění,“ sdělil mluvčí Asociace cestovních kanceláří ČR Jan Papež. „Faktem je, že si Češi stále častěji nakupují oblečení, obuv a galanterii v zahraničí. Oblíbeným cílem nákupních výletů se v současnosti stalo především USA, ale i některé asijské destinace, jako Singapur nebo Shanghai,“ uzavřel Papež.

O cestovní agentuře Invia

Společnost Invia.cz, a.s., je největší internetová cestovní agentura v České republice a autorizovaný prodejce zájezdů více než 300 renomovaných a pojištěných cestovních kanceláří působících na českém a slovenském trhu. Zákazníkům nabízí neustále aktualizovanou nabídku katalogových i Last Minute zájezdů v přehledné, jednotné formě, čímž šetří jejich čas při plánování dovolené. Díky svým kvalitním službám má cestovní agentura Invia již více než 1 000 000 spokojených klientů. Invia navíc poskytuje unikátní pojištění Faktor 100, které chrání klienty při krachu cestovní kanceláře. Díky svým službám zajistila Invia klientům možnost nejbezpečnějšího nákupu dovolené na českém trhu

O České obchodní inspekci

ČIŽP je odborný orgán státní správy, který je pověřen dozorem nad respektováním zákonných norem v oblasti životního prostředí. Dohlíží rovněž na dodržování závazných rozhodnutí správních orgánů v oblasti životního prostředí. Česká inspekce životního prostředí byla zřízena v roce 1991 zákonem ČNR č. 282/1991 Sb. o České inspekci životního prostředí a její působnosti v ochraně lesa, ostatní složky se k ní připojily následně v průběhu let 1991–1992. ČIŽP je samostatnou organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem životního prostředí ČR.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3