INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Téměř o 7 procentních bodů se zlepšil výhled ekonomické situace malých a středních podniků podle Komorového barometru Hospodářské komory České republiky (HK ČR) - průzkumu, který HK ČR realizuje dvakrát ročně již od roku 2008.Pozitivní výsledky hlásí nejen výrobní podniky, ale i firmy z oblasti stavebnictví a služeb pro domácnosti.

Malé a střední podniky (MSP) z řad členů HK ČR v aktuálním průzkumu realizovaném v září hodnotily 1. pololetí roku 2014 a predikovaly výsledky svých aktivit pro aktuální období, tedy 2. pololetí roku 2014. Hlavní ukazatel hodnocení celkové ekonomické situace za minulé pololetí stoupl z 34,8 % na 38,6 %. Zlepšil se i výhled podnikatelů na budoucí období, podíl respondentů s pozitivním výhledem totiž vzrostl z 30,5 % na 37,0 %. Hlavní závěry průzkumu tak korespondují s faktem, že hrubý domácí produkt ČR ve 2. čtvrtletí 2014 vzrostl meziročně o 2,5 %.

Z dílčích ukazatelů vyplývá, že pozitivní výsledky za předchozí období nevykazují již jen výrobní podniky, které jsou často zaměřené na export a byly dosavadními tahouny růstu, ale přicházejí i od firem z oblastí stavebnictví a služeb pro domácnosti. V oblasti stavebnictví podniky hlásí především zvyšování počtu zakázek a přijímání nových zaměstnanců, což potvrzuje známé ekonomické pravidlo, podle kterého je růst stavebnictví potvrzením konjunktury a předzvěstí dalšího růstu ekonomiky. MSP potvrzují svoji flexibilnost v rychlém nabírání zaměstnanců v době ekonomického růstu. V oblasti služeb pro domácnosti vykazuje Komorový barometr růst objednávek i cen vlastních služeb, což potvrzuje stabilizaci a růst domácí poptávky, která byla dosud negativně ovlivňována odkládanou spotřebou.

Výsledky průzkumu HK ČR především v části týkající se predikcí pro další období naznačují i určité nejistoty. Především v oblasti výrobních podniků došlo ke značnému přesunu respondentů z neutrálního hodnocení do negativního očekávání jejich celkové situace. Jde zřejmě především o exportní podniky, které zhoršily svá očekávání v souvislosti s hospodářskými sankcemi vůči Rusku. Nejisté vnější prostředí ovlivnilo očekávání podnikatelů i v otázce růstu cen jejich produkce. Podle výsledků Barometru se ve všech zkoumaných oblastech zvýšil podíl respondentů, kteří predikují neutrální vývoj svých prodejních cen. Celkově však výsledky průzkumu i přes určitá rizika signalizují optimistický výhled do dalšího období.

V rámci průzkumu odpovědělo 254 respondentů, kteří spadají do kategorie malých a středních podniků, tj. mají méně než 250 zaměstnanců.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3