INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Zatímco loňské výsledky mezinárodní studie o důvěryhodnosti osob a institucí Edelman Trust Barometr ukazovaly Čechy jako pesimisty, letošní výsledky přinášejí obrat k lepšímu. Ve světě důvěra v instituce po letech vzestupu stagnuje, v České republice stoupá ve všech sledovaných oblastech. Již tradičně nejvíce Češi věří nevládním organizacím, ale polepšila si také média. Mezi nejdůvěryhodnější průmyslová odvětví jak ve světě, tak u nás patří technologie a automobilový průmysl. Pokles důvěry v Česku zažívá pouze spotřební zboží a farmaceutický průmysl.

„Edelman Trust Barometer“ zkoumá postoje a míru důvěry veřejnosti v média, nevládní organizace a firmy mezi lidmi z 27 zemí světa a letos proběhl již po čtrnácté. Doplňující průzkum v České republice byl proveden již potřetí a stejně jako v minulosti se na něm podílela agentura AMI Communications ve spolupráci se STEM/MARK.

Po loňském roce, který byl ve světě ve znamení pozitivního myšlení, přichází stabilizace a mírný pokles v některých sledovaných oblastech. Důvěra v podnikatelskou sféru a nevládní organizace ve světě stagnuje, důvěra ve vládu a média ale mírně klesá.

„Ačkoli stále patříme mezi nejvíce skeptické země, vypadá to, že se situace začíná zlepšovat. Největší posun vidíme u důvěry v byznys. Zatímco loni mu vyjádřilo důvěru jen 40 % Čechů, letos je to téměř polovina. Média si polepšila o 4 %, a věří jim třetina Čechů, nevládním organizacím, které na tom jsou s důvěrou u nás pokaždé nejlépe, věří 53 % lidí, což je o 2 % více než loni," komentuje výsledky Edelman Trust Barometeru Eva Sroka, Partner AMI Communications.

Celosvětově si média mírně pohoršila, a to celkem o 5 %. Nicméně v České republice začíná důvěra v média opět stoupat. Zatímco v roce 2013 věřilo médiím 27 % procent dotázaných, letos to bylo 31 %. Mezi nejdůvěryhodnější média patří Česká televize a MF Dnes, a to u obecné i informované veřejnosti. Informovaná veřejnost navíc nejvíce důvěřuje Hospodářským novinám. „Zajímavým jevem je, že nejsledovanější média nejsou zároveň nejdůvěryhodnějšími. Jsme tedy v konzumování informací mnohem kritičtější, než by se mohlo zdát,“ doplnila Eva Sroka.

Žebříček důvěry u nás i ve světě stále drží nevládní organizace, přičemž důvěra v ně navíc každý rok stoupá. „Nevládní organizace jsou vnímány jako jakýsi protipól vlády a vládnoucích struktur. Lidé k nim tak mají více důvěry, mají pocit, že stojí na jejich straně a lépe chápou jejich potřeby,“ myslí si Eva Sroka.

Již tradičně jsou nejvíce důvěryhodnými průmyslovými odvětvími jak ve světě, tak u nás technologie a automobilový průmysl. Ve světě následuje potravinářský průmysl, v České republice spotřební zboží. „Důležitost těchto odvětví je pro nás dlouhodobě značná. V technologické oblasti dosahujeme skvělých světových výsledků a automobilový průmysl má u nás silnou historii, zaměstnává řadu lidí a k naší české mentalitě prostě patří,“ vysvětluje Eva Sroka a dodává: „Pokles důvěry v České republice zažívá pouze spotřební zboží a farmaceutický průmysl. Při množství nabídky však není divu, že se na tato odvětví mohou názory tříštit.“

Mezinárodní studie „Edelman Trust Barometer“, která zkoumá míru důvěry lidí v byznys, nevládní organizace a média, proběhla letos již po patnácté. Průzkumu se účastnilo 28 zemí světa, včetně České republiky. Edelman Trust Barometer se zaměřuje zejména na sledování názorů tzv. „informované veřejnosti“ (lidé s VŠ vzděláním, kteří sledují hospodářské zprávy a politickou situaci) a to ji činí unikátní. V České republice proběhl letos potřetí doplňující průzkum, který zajistila agentura AMI Communications ve spolupráci se STEM/MARK. V každém státě proběhl průzkum mezi 200 respondenty, v USA v Číně mezi 500.

(tz)

 

 

 

 

 

 

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3