Více než 500 evropských firem z celkem 32 zemí včetně České republiky se zúčastnilo výzkumu, který bude probíhat dvakrát ročně. Základ reprezentativního vzorku tvoří společnosti, jež se v minulosti účastnily soutěže o evropské ceny European Business Awards.
Společnosti, které se průzkumu účastnily, jsou vzhledem k evropskému podnikatelskému prostředí v porovnání s globálním měřítkem velice optimistické. Téměř polovina firem vidí jako největší příležitost pro expanzi evropských podniků výzkum, inovace a příliv nových talentů.
Podle mnoha podniků mají ekonomiky Asie, Jižní Ameriky a východní Evropy velký potenciál k dalšímu růstu. Téměř polovina (46 %) firem považuje nové trhy jako hlavní výzvu a více než 20 % z nich uvádí, že chtějí tyto trhy využít ke své další expanzi a vytvoření zdravého konkurenčního prostředí. Navíc se již polovina z dotazovaných firem vypořádala s dopady hospodářské krize nebo nadále nepociťuje její působení.
V celkových výsledcích výzkumu jsou zahrnuty i odpovědi 185 společností, které se letos probojovaly do semifinále kola soutěže o ceny European Business Awards, sponzorované mezinárodní finanční a bankovní skupinou HSBC. Prestižní ocenění European Business Awards jsou udělovány společnostem na základě jejich inovativního přístupu a výsledků obchodních aktivit.
O soutěži European Business Awards 2011
Soutěž European Business Awards vyzdvihuje a oceňuje vynikající výsledky, nejlepší postupy a inovace v podnicích v rámci celé Evropské unie. Soutěž je otevřena organizacím všech velikostí a z veškerých oborů podnikání. Program European Business Awards slouží třem cílům v rámci evropské podnikatelské sféry:
• poskytuje firmám nejlepší příklady, které mohou využít,
• představuje úspěchy jednotlivců i organizací,
• poskytuje případové studie a studijní materiál od těchto výjimečných organizací.
Novátorské, silné a vzkvétající podnikatelské společenství umožní Evropě úspěch a prosperitu.
Hlavními kategoriemi jsou:
• Cena pro podnik roku
• Cena pro mezinárodního podnikatele roku
• Cena za podnikatelskou inovaci roku
• Cena HSBC za růstovou strategii roku
• Cena za zaměření na zákazníky
• Cena za udržitelný rozvoj podniku
• Cena za ohleduplnost k životnímu prostředí
• Cena pro zaměstnavatele roku
O HSBC
HSBC Bank plc otevřela svou českou pobočku v květnu 1997. Poskytuje služby firemního bankovnictví pro korporátní klienty se zaměřením na mezinárodní obchod a zahraniční transakce. Kromě bankovních operací zahrnují služby české pobočky HSBC správu peněz, financování provozního kapitálu a investic, akviziční financování, projektové a exportní financování, devizové obchody, řízení úrokového rizika a faktoring. Prostřednictvím své mezinárodní sítě poskytuje HSBC celou škálu finančních služeb včetně investičního a privátního bankovnictví.
HSBC s ústředím v Londýně je jednou z největších bankovních a finančních organizací na světě. Její mezinárodní síť sestává ze zhruba 8 000 poboček v 87 zemích a teritoriích v Evropě, Hongkongu, regionu asijského Tichomoří, na Středním východě a amerických kontinentech. S aktivy v hodnotě 2,598 miliard amerických dolarů (k 31. březnu 2011) je HSBC jednou z největších světových organizací poskytujících bankovní a finanční služby. HSBC se ve světě představuje jako „světová místní banka".
(tz)