INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Důvěra v českou ekonomiku se v květnu po čase opět zvýšila a to především zásluhou pozitivních očekávání firem v průmyslu a ve službách. Optimismus naproti tomu polevuje u spotřebitelů, jejichž obavy z případného zhoršení ekonomické situace během roku pozvolna narůstají.

Průmyslové podniky zažívají příznivé odvětví díky rostoucí zahraniční i domácí poptávce a pro následující měsíce zůstávají velmi pozitivně naladěné. Vzhledem k už tak velmi vysokému růstu průmyslové produkce, která je de facto motorem celé ekonomiky, jde o jasný signál, že se na průmysl budeme moci spoléhat i nadále. Ostatně nejen měkké ukazatele v podobě důvěry, ale i silné zakázky tento výhled jednoznačně potvrzují.

Ve stavebnictví se sice nálada firem nezměnila, avšak pro dalších měsíce i zde panují příznivá očekávání. Stavebnictví je na vzestupu, i když zakázky v posledním půlroce až tak pozitivně nevyznívaly. Boom navíc nezažívá bytová výstavba, neboť její trend naráží už na třetí dno za posledních pět let. Nezbývá než čekat, jak se budou vyvíjet nové zakázky ve stavebnictví ve druhém čtvrtletí. Ty totiž naznačí, zda současné expanzi nedojde časem dech. Nejde přitom jen o peníze, ale především o připravenost nových projektů.

Prudký růst spotřebitelské nálady v loňském roce letos vystřídaly mírné obavy. Důvěra spotřebitelů v květnu opět lehce poklesla, neboť spotřebitelé začínají řešit otázku, zda se podaří udržet současný pozitivní trend ekonomiky. Nejde zdaleka o paniku, ale o uvědomění si, že až tak rychlý růst, jaký ekonomika dosud zažívala, nemusí trvat věčně.

Celkově vyznívají průzkumy důvěry v ekonomice stále pozitivně. Ukazují optimismus firem, který se zrcadlí v ochotě investovat a nabírat nové zaměstnance. Je to nepochybně dobrá zpráva z pohledu dalšího ekonomického růstu českého hospodářství. Mírné ochlazení optimismu spotřebitelů v této fázi není třeba přeceňovat, protože jde spíše o korekci než o probouzející se faktor strachu.

Petr Dufek, ČSOB

 

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3