INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Jaká zpravodajská témata zajímají Čechy nejvíce? Výsledky průzkumu agentur AMI Communications a STEM/MARK vypovídají hodně o životním stylu jednotlivých generací. Nejstarší si vyhledávají informace především o bydlení, nejmladší překvapivě o financích. Všechny generace pak spojuje zájem o aktuální domácí dění. Pro celou společnost je také příznačná nízká záliba v politických tématech, která je procentuálně na obdobné úrovni, jako zájem o dění ze světa českých celebrit.

Zodpovědná česká mládež

Mladá generace (18-29 let) se kromě domácího zpravodajství (52 %) překvapivě zajímá nejvíce o praktická témata, jako jsou osobní finance (38 %). „Je velmi dobrá zpráva, že si mladí lidé uvědomují svou zodpovědnost za vlastní finanční situaci a snaží se získávat potřebné informace pro dobré rozhodování. To, že nejde jen o proklamace ve výzkumech, ale o skutečné chování potvrzují i  solidní výsledky v mezinárodním průzkumu finanční gramotnosti,“ komentuje výsledky průzkumu Milan Hejl, Managing Partner AMI Communications.

Výsledky mezinárodního srovnání finanční gramotnosti PISA 2012 (Programme for International Student Assessment), které byly zveřejněny v loňském roce, dokládají, že čeští žáci se ve finanční gramotnosti dobře orientují. Patnáctiletí studenti z ČR skončili na šestém místě z osmnácti. Mladí Češi sice zaostali za vítěznými Číňany ze Šanghaje, předběhli však Spojené státy i všechny zúčastněné země západní Evropy kromě vlámské části Belgie. 

Mladí ale přirozeně nezapomínají ani na zábavu. Přitahuje je vše, co se týká internetu a  sociálních sítí. Lákají je ale také témata jako cestování a gastronomie.

Na úrovni pikantérií celebrit

Lidé ve věku 30-44 let, stejně jako mladá generace, chtějí především vědět, co se aktuálně děje. Celostátní a regionální zpravodajství jednoznačně vede i v jejich případě (65 %). Co ale příliš nezajímá ani jednu z těchto skupin je politika. Průzkum totiž ukázal, že domácí politická scéna zajímá obě tyto skupiny asi tolik, co novinky ze světa celebrit, a to velmi málo (politika – 21 %, celebrity – 19 %). Může to souviset s nízkou důvěryhodností reprezentantů státní správy. Ta jako zdroj informací získala v průzkumu vůbec nejhorší hodnocení. Státní správu považuje za nedůvěryhodnou 78 % všech dotázaných. Naopak lépe společnost vnímá nezávislé experty a analytiky nebo reprezentanty nevládních organizací.

Populace 45-59 let nejvíce sleduje kromě zpravodajství (68 %) novinky o osobních financích (45 %) a bydlení (43 %). Starší populace je oproti té mladší také přístupnější k tématům ze světa známých osobností (18 %) a politické scény (31 %). 84 % z nich čerpá informace z televizního vysílání. Průzkum ukázal, že poslechovost rádií je u této skupiny stejná jako návštěvnost online zpravodajských portálů. Využívání internetového zpravodajství je zde navíc jen o 10 % nižší než u nejmladší generace.

Ženy versus muži

V průzkumu se potvrdily rozdílné zájmy mužů a žen. Opomineme zpravodajství, které se u obou skupin umístilo na prvním místě. Až 49 % žen se zajímá o informace o zdravém životním stylu. Vyhledávají také novinky z oblasti gastronomie, bydlení, kultury a umění. Muže lákají především nové technologie (49 %) a sport (46 %). Rádi si přečtou také o novinkách v oblasti internetu, sociálních sítí a osobních financí.

Rychle, stručně a přehledně

Aktuální dění sledují dvě třetiny populace převážně na internetu a téměř čtvrtina v tisku. Stále častěji se zdrojem informací stávají také sociální sítě: „Více jak třetina z nás čerpá denně informace o aktuálním zpravodajství ze sociálních sítí, konkrétně z Facebooku, Twitteru a YouTube, jejichž potenciál stále stoupá,“ komentuje zjištění Milan Hejl. O tom, že lidem vyhovuje internetové prostředí, svědčí i způsob, jakým informace vstřebávají. 40 % si stačí článek přečíst jen zběžně, aby měli všeobecný přehled. Lidé dávají přednost stručným a  přehledným textům doplněným o fotografie a videa.

O průzkumu:

Průzkum realizovala v roce 2015 agentura AMI Communications ve spolupráci s výzkumnou agenturou STEM/MARK. Sběr dat proběhl prostřednictvím internetového dotazníku (CAWI) na internetovém panelu agentury STEM/MARK  na vzorku 509 respondentů z celé ČR.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3