INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Čeští exportéři a importéři jsou v Evropě největšími optimisty, co se týče krátkodobého výhledu na růst obchodních příležitostí. Vyplývá to ze speciálního průzkumu, který pravidelně zadává bankovní společnost HSBC pod názvem „Průzkum důvěry v trhy“, a která poprvé obsahuje data z České republiky. Podle výsledků 83% respondentů z Česka očekává růst objemu obchodních příležitostí v následujících měsících. České firmy jsou optimističtější než Německé (66%), nebo Polské (70%) a překonávají i globální průměr (61%). V odpovědi na otázku, jak chtějí docílit obchodního růstu, bylo nejčastější odpovědí zvyšování produktivity, zlepšování zákaznické spokojenosti a zvyšování kvalifikace zaměstnanců.

„Česká republika těží z cyklických i strukturálních změn globální ekonomiky, oživení poptávky hlavního obchodního partnera - Eurozóny - a nízkých cen ropy. Očekáváme, že evropská poptávka bude nadále podporovat exportéry z České republiky, zatímco zlepšující se domácí poptávka bude podporovat dovoz zboží,“ říká Michael Hordley, generální ředitel HSBC v České republice. Podle ekonomů HSBC bude poptávka Eurozóny letos růst o 1,5%, tedy lépe než v roce 2014 (0,9%). Domácí poptávka by měla růst o 4,2% což bude znamenat podstatně lepší výkonnost než v roce 2014, kdy rostla o 2,2%.

Průzkum důvěry v trhy poskytuje detailní přehled i o tom, co České společnosti považují za klíčová finanční rizika, se kterými se setkávají – a sice s volatilitu měnových kurzů, volatilitu cen komodit a  neplnění závazků ze strany partnerů. „Je přirozené, že se České společnosti obávají vývoje měn a komodit, či schopnosti zákazníků platit za dodané zboží. Tyto faktory mají zásadní vliv na finanční situaci společností. Přestože exportéři a importéři nemohou měnovým či komoditním fluktuacím zabránit, mohou rizika s nimi spojená řídit a před negativními vlivy se chránit. Toho lze docílit pomocí oblíbených nástrojů „trade finance“ nebo „treasury solutions,“ dodává Hordley.

Průzkum, který si HSBC objednala u společnosti TNS, zkoumá rozpoložení a očekávání pro následujících šest měsíců mezi exportéry a importéry z 24 trhů z celého světa. Česká republika byla do studie zahrnuta poprvé. “Jsme rádi, že nově disponujeme daty pro Českou republiku v průzkumu, který poskytuje unikátní know-how o impulsech, které ovlivňují přeshraniční obchodní výměnu na největších trzích. Informace jsou to pro nás důležité i vzhledem k rostoucímu podílu exportu na HDP České republiky,“ komentuje průzkum Hordley. V české pobočce HSBC  se soustřeďujeme na podporu Českých firem v jejich zahraničních obchodních aktivitách. Proto jsou pro nás jejich názory na přeshraniční obchod velmi důležité,“ dodává.

O HSBC

HSBC je jednou z největších finančních a bankovních organizací na světě. Její mezinárodní síť se skládá z více než 6 600 zastoupení ve více než 70 zemích a teritoriích v Evropě, Asii a Tichomoří, na amerických kontinentech, na Středním východě a v Africe. HSBC působí v České republice od roku 1997 a má pobočky v Praze a Brně. Za cíl si klade poskytovat služby sofistikovaným a mezinárodně zaměřeným společnostem a propojit je v rámci mezinárodního obchodu a kapitálových trhů. Velikost a síla globální sítě HSBC umožňuje, že HSBC dokáže pomoci klientům na obou stranách mezinárodních transakcí a umí poskytnout unikátní výhody, pokud jde o důslednost a rychlost jejich provedení.

O průzkumu důvěry v trhy

Kdo je zařazen v průzkumu? Klíčoví tvůrci rozhodnutí ve společnostech, nebo zaměstnanci, kteří mají na rozhodnutí zásadní vliv. Jak průzkum probíhá? Průzkum za 2H15 byl proveden společností TNS ve 24 rozvíjejících se nebo rozvinutých trzích po celém světě. Průzkum zahrnuje rozhovory se zástupci vice než 6 tisíc společností na všech kontinentech s ročním obratem alespoň 10 milionů dolarů. V rámci české republiky se zúčastnilo 250 společností. Ke získání dat byly využity různé metodiky včetně online, telefonních a osobních rozhovorů. Index nazvaný “Skóre důvěry v trhy” s maximální hodnotou 200 bodů je vypočítán pomocí odpovědí na 7 otázek, týkajících se mezinárodního obchodu.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3