INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Olympionici a další vrcholoví sportovci po ukončení kariéry začínají svou profesní kariéru s často velkým zpožděním. Co si přinášejí do pracovního života ze sportu pozitivního, a co je naopak brzdí v rozletu?

„Často se setkáváme s  tím, že sportovec díky nedostatku pracovních zkušeností a neznalosti pracovního trhu působí nejistě a má nízké sebevědomí. Pomáháme mu pracovat s  jeho přednostmi a dovednostmi a prakticky ho obeznámíme s trhem práce.  Radíme, jak se připravit na pohovor, kde a jak správně hledat práci či jak oslovit zaměstnavatele,“ říká Martin Schneider z personálně-poradenské společnosti McROY Czech.

Kariéra vrcholového sportovce obvykle končí, když dosáhne 30 let, někdy i později. Začínají se poohlížet po práci, oproti svým vrstevníkům má asi deset let zpoždění ve vstupu do profesního života.

„Zdaleka ne všichni sportovci jsou na konci aktivní kariéry finančně zabezpečení a najednou se musí rozhodnout, čemu se budou věnovat dále.  Nemají žádné pracovní zkušenosti ani návyky a v tom spočívá jejich největší nevýhoda na startu pracovní kariéry,“ říká Martin Schneider.

Ze sportování si však do pracovního života přinášejí i pozitivní věci.  Vrcholoví sportovci se často vyznačují vytrvalostí a houževnatostí. Mají vysokou disciplínu a sport je naučil překonávat překážky a prohry. „Tyto vlastnosti jsou jejich velkou devizou v pracovním životě,“ uvádí Martin Schneider.

Kolektivní sporty si žádají větší týmovou spolupráci a disciplínu, která je vhodná například v projektovém řízení. Naopak sportovci z individuálních sportů se lépe uplatňují na samostatných pozicích či v soukromém podnikání, k němuž se řada sportovců přikloní. Některým se v podnikání daří, jiní končí jako neúspěšní podnikatelé. Známé jsou i případy, kdy sportovci špatně investují své prostředky vydělané sportováním.

Někteří sportovci po ukončení své aktivní kariéry zůstávají u sportu jako trenéři nebo funkcionáři.  To se zdaleka netýká všech. Většina se musí začít starat o obživu jiným způsobem.

Sportovci by se měli začít připravovat na kariéru po sportování co nejdříve. Výhodu mají ti, kteří kariéru spojují se vzděláváním a myslí dopředu na „zadní vrátka“. „Jakmile se blíží věku, kdy ukončí sportovní kariéru, vyplatí se, když tak zvaně rozhodí sítě. Měli by využít své kontakty, mluvit o své budoucí kariéře se sponzory, přemýšlet o tom, co chtějí, co je baví a s dostatečným předstihem se zajímat o pracovní příležitosti,“ říká Martin Schneider z personálně-poradenské společnosti McROY Czech.

Málokterá firma se při náboru vysloveně zaměřuje na vrcholové sportovce. Personalisté se však při pohovorech ptají na mimopracovní aktivity. Když se uchazeč o práci aktivně věnuje sportu, dá se očekávat, že bude cílevědomý, bude mít aktivní přístup k životu, bude lépe odolávat stresu a bude mít smysl pro fair play. A to jsou vlastnosti, které firmy u svých pracovníků oceňují.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3