INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

miČeští mileniálové nemají zájem o práci v zahraničí. 46 % žen z této věkové kategorie sleduje nabídky práce jedenkrát týdně. Nejoblíbenějším benefitem v této skupině jsou tzv. sick days. To jsou jen některé závěry výzkumu, který si v průběhu letošního února nechala zpracovat společnost Monster.

Za mileniály jsou považováni lidé narození v letech 1980 až 2000. Jsou to tedy ti, kteří buď na trh práce teprve přicházejí nebo již mají první pracovní zkušenosti za sebou. Když se mluví o mileniálech, používá se pro ně také označení internetová generace nebo Generace Y. Charakteristické je pro ně zejména to, že vyrůstali obklopeni moderními technologiemi, které výrazně ovlivňovaly jejich životy a mají vliv také na to, jak se chovají při hledání práce.

Pro mileniály je typické, že se chtějí věnovat práci, která je bude bavit a budou při ní pociťovat naplnění. 83 % mileniálů je přesvědčeno o tom, že žijí šťastný život.

70 % českých mileniálů alespoň nepravidelně sleduje nabídky práce. Ženy na rozdíl od mužů toto dělají častěji. 46 % žen je sleduje dokonce jedenkrát týdně. Pokud se chtějí mladí Češi dozvědět o nabídce volných pracovních míst, nejčastěji zamíří na stránky pracovních portálů, velkých zaměstnavatelů nebo na sociální sítě. Třetina českých mileniálů dokonce uvedla, že si na sociálních sítích vyhledávají osobní profily svých budoucích kolegů.

Čeští mileniálové nemají zájem o práci v zahraničí

Práce v zahraničí mladé Čechy neláká. 80 % z nich s ní nemá osobní zkušenost a  57 % se o ni nikdy aktivně nezajímalo. Jedna čtvrtina se nechala slyšet, že je pro ně práce v zahraničí atraktivní. Častěji takto odpovídali muži a také lidé z menších měst nebo ti, kteří jsou právě ekonomicky neaktivní. Mladí čeští vysokoškolští absolventi o práci v zahraničí neprojevují zájem.

Z benefitů vedou tzv. sick days

Z výzkumu mezi českými mileniály dále vyplynulo, že nejoblíbenějším benefitem jsou tzv. sick days. Mileniálové dále oceňují možnost dalšího vzdělávání a upravení si pracovního prostředí podle sebe. Nejméně vítaným benefitem je možnost vyjet na zahraniční pracovní stáž nebo relax na pracovišti. Zaměstnavatelé je nenalákají ani na firemní akce (teambuilding), ani na příslib služebního automobilu.

Čeští vysokoškolští absolventi slyší na možnost flexibilní pracovní doby. Přesčas jsou ochotni pracovat zejména mladí lidé ve věku 22-29 let. Ženy častěji uváděly, že nechtějí pracovat přesčas.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3