INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

0000001Sport i pohyb přímo ve firmě a v pracovní době? Praxi, kterou před několika lety začaly zavádět některé evropské firmy s cílem snížit nemocnost, obezitu a zvýšit pracovní výkony svých zaměstnanců, tuzemští zaměstnavatelé přejímají jen velmi pozvolna.Vyplynulo to z průzkumu společnosti Edenred ve více než osmi stovkách tuzemských firem.

Graf č. 1: Podporuje vaše firma aktivní pohyb zaměstnanců?

Velkou většinu z nich bohužel zatím pohybové aktivity zaměstnanců nezajímají. Aktivní pohyb zaměstnanců podporuje pouze necelých třicet procent tuzemských firem, konkrétně 243 z 824 oslovených podnikův průzkumu(graf #1). Ty, které naopak sportování podporují, tak v naprosté většině činí na více frontách. Nejčastěji tyto firmy (58 procent případů) poskytují zaměstnancům příspěvky na sportovní aktivity. Dalších 47 procent podniků a institucí pak následuje evropský trend – tedy podporuje různé formy pohybových aktivit přímo na pracovišti v průběhu pracovního dne. „Na třetí pozici pak je podpora jednorázových sportovních a pohybových aktivit, jako jsou sportovní turnaje nebo běžecké odpoledne(graf #3). Celkově lze říci, že podpora pohybu ze strany podniků je v Česku poměrně nízká,“ uvádí Michaela Číhalíková, CSR manažerka ze společnosti Edenred. Průzkum se uskutečnil letos v dubnu a účastnily se ho firmy z celé ČR napříč podnikatelským spektrem.

Forma krátkého cvičení či různých pohybových aktivit přímo v podnicích zatím podle Číhalíkové v tuzemsku naráží na určitý despekt pracovníků k firmou organizovaným aktivitám. Dokládají to čísla z průzkumu – v plné třetině firem, které pohyb na pracovišti podporují, se této aktivity účastní pouze do 10 procent zaměstnanců, v další třetině firem je to méně než polovina pracovníků (graf #5). Samotné firmy si přitom uvědomují, jak je pro ně důležité, aby firma měla aktivní zaměstnance. Hlavními výhodami podle zaměstnavatelů je nižší nemocnost, zvýšená schopnost zvládat stres a lepší týmová práce (graf #2).

Že jsou Češi pohodlní a neradi se hýbou, dokládají i mezinárodní srovnání. Podle srovnávacího průzkumu Britské asociace pro zdraví se pouze 5 % Čechů věnuje sportu pravidelně, což nás řadí v zemích EU na třetí nejhorší místo za Bulhary a Italy (graf #7). A naopak rádi sedíme – plná pětina Čechů denně prosedí více než 8,5 hodiny, což je dvojnásobek v porovnání s evropským průměrem (11 procent). To vše vede k vyšší nemocnosti a velkému počtu chorob z nadváhy, kde jsou Češi na čele evropských žebříčků (graf #9).

5 copyGraf č. 2: Kolik procent zaměstnanců se této aktivitě věnuje?

Nelichotivým tuzemským statistikám se chce postavit zcela nový projekt společnosti Edenred s názvem Firma v pohybu, který chce prosadit myšlenku pohybových aktivit přímo na pracovištích. „Snažíme se přesvědčit firmy, že se jim vyplatí své zaměstnance do pohybových aktivit zapojit. Benefit z toho totiž mají obě strany – lidé se cítí lépe, jsou „svěžejší“ a zdravější a z toho profituje i zaměstnavatel,“ uvedla Michaela Číhalíková.

Edenred s projektem Firma v pohybu osloví v následujících dnech 20 000 firem s výzvou, aby se firmy do projektu zapojily přes internetové stránky projektu www.firmavpohybu.cz, uvědomily si důležitost pohybu zaměstnanců v průběhu celého dne a měly chuť změnit svůj pasivní postoj, pokud jej mají.

Nejdůležitější součástí webu je nenáročná online diagnostika, kde zaměstnanci během 10 minut zjistí, v jakém fyzickém stavu jsou a jak ho mohou vylepšit. Diagnostika byla sestavena speciálně pro tyto účely a přihlíží tak k častým komplikacím vzniklým sedavou prací. „Při její tvorbě jsme si ke spolupráci přizvali fitness trenérku Míšu Hruškovou, která vystudovala Fakultu tělovýchovy a sportu UK se zaměřením na tělesnou výchovu, sport a trenérství,“ doplnila Číhalíková. Součástí je i soutěž o workshop s fitness trenérkou Míšou Hruškovou pro tři firmy. Předpřipraven je i balíček propagačních materiálů, které pracovníkům HR pomohou vtáhnout své zaměstnance do projektu.

Hlavním poselstvím nicméně je, že důležitá je pravidelnost pohybu a že i málo stačí, abychom pro své zdraví něco udělali,“ doplnila Číhalíková.

Firma v pohybu navazuje na jiný úspěšný projekt společnosti Edenred s názvem Firma na talíři. Ten byl odstartován před rokem. Experti na zdravou výživu zaměstnancům firem vysvětlují, jak potraviny ovlivňují jejich zdraví či pracovní výkon a které suroviny mají pozitivní vliv na konkrétní pracovní činnosti a dovednosti. Výsledkem pak ve většině případů je změna stravovacích návyků lidí. Celkem prošlo školeními v prvním roce několik stovek zaměstnanců z desítek firem.

4 copy_copyGraf č. 3: Pokud vaše firma aktivní pohyb zaměstnanců podporuje, kolikrát týdně se vaši zaměstnanci věnují pohybové aktivitě na pracovišti?

Edenred, který světu dal stravenky Ticket Restaurant® a je celosvětovou jedničkou v oblasti předplacených korporátních služeb, navrhuje a dodává řešení, jež firmám a veřejným institucím poskytují kupní sílu a pomáhají jim s optimalizací nákladů a motivací pracovníků. Řešení skupiny Edenred využívá 43 milionů zaměstnanců ze 750 000 klientských organizací užívajících partnerskou síť tvořenou 1,4 milionu smluvních partnerů. Portfolio je založeno na dvou hlavních oblastech činnosti:

·         zaměstnanecké výhody (Ticket Restaurant®, Ticket Benefits®, Ticket Junior®, Ticket Alimentation, Ticket CESU a další)

·         řízení firemních nákladů(Ticket Čistý®, Ticket Profi Card®, UTA, Ticket Car®, Ticket Clean Way, Repom atd.)

Edenred rovněž nabízí Doplňková řešení spravující transakční ekosystémy, jako jsou korporátní platby (Edenred Corporate Payment), incentivy a odměny (TicketCompliments®, TicketKadéos) a veřejné sociální programy.

Akcie společnosti jsou kotoványna burze Euronext Paris. Edenred působí ve 42 zemích světa s téměř 8000 zaměstnanci. V roce 2016 činil celkový objem emise skupiny téměř 20 miliard eur.

Značka Ticket Restaurant® a všechny ostatní obchodní názvy programů a služeb firmy Edenred jsou registrované ochranné známky společnosti Edenred SA.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3