INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

grV červnu letošního roku vzniklo v České republice 1910 obchodních společností a zároveň zaniklo 819 obchodních společností. V červnu tak přibylo 1091 obchodních společností. Během celého 1. pololetí 2017 však vzniklo v ČR 16 686 obchodních společností a 5592 jich zaniklo.

V obou případech jde o nejvyšší pololetní počet v historii ČR. Čistý přírůstek ve výši 11 094 je nejvyšší od roku 2010. Vyplývá to z analýzy, kterou provedla společnost CRIF – Czech Credit Bureau s využitím dat portálu www.informaceofirmach.cz.

Počet nových obchodních společností se v červnu meziměsíčně snížil o 736, zatímco počet zaniklých společností o více než 100. Čistý přírůstek obchodních společností se tak oproti květnu snížil o více než 600. Zatímco počet nově vzniklých obchodních společností byl nejnižší od července 2016, jejich čistý přírůstek byl dokonce nejnižší za posledních šest let.

            Během celého prvního pololetí roku 2017 vzniklo v České republice celkem 16 686 obchodních společností, což je o 2814 více než v prvním pololetí minulého roku. Jde přitom o nejvíce nových firem vzniklých během jednoho pololetí v celé historii České republiky. Podobně rekordní bylo první pololetí i co do zániku obchodních společností, když jich během této doby ukončilo svoji činnost 5592, tedy o 1572 více než ve stejném období minulého roku. Čistý přírůstek obchodních společností potom činil v prvním pololetí 2017 celkem 11 094 OS, o 1242 více než v prvním pololetí 2016 a zároveň nejvíce od začátku roku 2010. „Rekordně vysoká čísla za první pololetí jsou výsledkem vysoké aktivity v oblasti zakládání a rušení firem, která započala ve 4. čtvrtletí minulého roku a pokračovala až do května tohoto roku. Červnová čísla ukazují na možný mírný útlum této aktivity, který bude pokračovat pravděpodobně i nadále,“ řekla Věra Kameníčková, analytička společnosti CRIF – Czech Credit Bureau s tím, že v červnu vzniklo nejméně společností za jeden měsíc letošního roku.

            Nejvíce obchodních společností v červnu vzniklo i zaniklo tradičně v Praze, na kterou připadá přibližně polovina všech vzniklých a zaniklých společností. Čistý přírůstek činil v Praze 430 společností. Následoval Jihomoravský kraj (238 nových a 63 zaniklých společností) a Středočeský kraj (171 nových a 60 zaniklých společností). V Jihomoravském kraji tak přibylo 175 OS a ve Středočeském kraji 111 OS. Naopak nejméně společností přibylo v Karlovarském kraji, kde na 24 vzniklých společností připadlo 15 zaniklých a čistý přírůstek činil pouze devět společností.

            Největší relativní růst obchodních společností zaznamenal v červnu Jihomoravský kraj, kde na každých 10 zaniklých obchodních společností vzniklo 38 nových. Následoval Zlínský kraj (33 nových OS na 10 zaniklých) a Jihočeský kraj (31 nových OS na 10 zaniklých). Nejpomaleji rostl počet nových obchodních společností v Ústeckém kraji (15 vzniklých na 10 zaniklých) a v Karlovarském kraji (16 vzniklých OS na

10 zaniklých). V prvním pololetí 2017 vzniklo nejvíce obchodních společností v Praze (7146) a v Jihomoravském kraji (2165). Naopak nejméně společností v prvních šesti měsících letošního roku vzniklo v Karlovarském kraji (252 společností), v kraji Vysočina (343) a v Libereckém kraji (354). Nejvíce společností zaniklo opět v Praze (2793) a v Jihomoravském kraji (625). Nejméně potom v Pardubickém kraji (76), Karlovarském kraji (84) a na Vysočině (96).

            Během prvního pololetí přibylo nejvíce obchodních společností opět v Praze (4353). Více než 1000 společností přibylo ještě v Jihomoravském kraji (1540 OS), v Moravskoslezském kraji (1067 OS) a ve Středočeském kraji (1021 OS). Nejvíce nových obchodních společností v poměru k počtu zaniklých OS vzniklo v Pardubickém kraji (58 nových na 10 zaniklých OS), ve Středočeském kraji (46 nových na 10 zaniklých OS) a v Moravskoslezském kraji (44 nových na 10 zaniklých OS). Nejméně nových společností na deset zaniklých vzniklo v Ústeckém kraji (15), v Praze (26) a v Jihočeském a Plzeňském kraji (29).

            V červnu letošního roku vzniklo nejvíce obchodních společností v odvětví profesní, vědecké a technické činnosti (479), v obchodu (334) a v odvětví nakládání s nemovitostmi (274). Nejvíce jich zaniklo v odvětví obchod (279), nakládání s nemovitostmi (171) a profesní, vědecké a technické činnosti (94).

            V prvním pololetí roku 2017 vzniklo nejvíce společností v odvětví obchod (3926), v odvětví profesní, vědecké a technické činnosti (3593) a v nakládání s nemovitostmi (1986). Zaniklo jich rovněž nejvíce v obchodu (2000) a v odvětví nakládání s nemovitostmi (1113).         

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3