INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Knaisl svetlejsiDaniel Knaisl Máme-li věřit vizionářům, obejdou se v budoucnu nejen výrobní obory, ale i služby bez zaměstnanců. Lépe řečeno, ne úplně, ale z velké části. To musí znít českým firmám jako rajská hudba. Jejich největší bolestí jsou dnes totiž chybějící lidé. Logistika netvoří žádnou výjimku. Čím žije dnes a kam směřuje, o tom jsme hovořili s jednatelem skupiny Geis Danielem Knaislem.

Jaká nejčastější úskalí čekají na zasilatelské služby? Bývá čas dodání a vzdálenost tím, co dělá největší problém?

Čas dodání ani vzdálenosti nejsou tím, co zasílatele trápí. To, co nám aktuálně komplikuje naše služby, je fatální nedostatek lidí na trhu práce a s tím spojený nárůst mzdových nákladů. Týká se to hlavně řidičů a skladníků. To vše vede k tomu, že ceny našich služeb rostou.

Stále hlasitěji a častěji se hovoří o tom, že průmysl 4.0 bude klást vyšší, a především jiné nároky na lidi, výroby i služby. Ale digitální ekonomika, robotizace a umělá inteligence mohou nabídnout i nové řešení problémů, třeba právě se zaměstnanci. Připravujete se v GEIS na to, co nás všechny čeká v už nepříliš vzdálené budoucnosti?

Ano, samozřejmě. Skupina Geis investuje do rozvoje svých technologií průběžně nemalé částky. Vývoj určitě směřuje k automatizaci. Jsme v období další „průmyslové revoluce“, a změny tedy přicházejí. Základ vidím v dobrém a funkčním řešení IT, rozvoji aplikací a masivnějším nasazování moderních technologií v rámci všech logistických, hlavně skladových procesů. My sami automatizaci podporujeme a byli jsme již v roce 2005 jedna z prvních balíkových služeb, která i přes tehdy relativně levnou a dostupnou pracovní sílu investovala do plně automatizovaného centrálního překladiště a nešli jsme levnější cestou ručního třídění. Před pár měsíci jsme otevřeli zcela nové a opět plně automatické centrální třídicí balíkové centrum v Modleticích u Prahy. Ačkoliv je investice do automatizace vysoká, v dnešní době je to nejlepší cesta, jak být efektivní a jak zajistit spolehlivé fungování s menším počtem zaměstnanců.

Blíží se Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně. Jak velkou a významnou skupinu představují pro GEIS strojírenské firmy?

Strojírenské firmy patří mezi naše významné klienty, hlavně v oblasti paletové, celovozové, letecké a námořní přepravy. Náhradní díly, ale i některé hotové výrobky vozíme však i naší balíkovou službou. Pro mnoho nejvýznamnějších strojírenských firem zajišťujeme i logistické projekty s plným outsourcingem, od skladování a distribuce jednotlivých komponentů k výrobním linkám v režimu just-in-time, odběru hotových produktů přímo z výroby, jejich skladování, vychystávání objednávek a jejich bezpečné certifikované balení, i pro námořní přepravu.

připravil Pavel Kačer

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3