INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

04 manpower kopieZaměstnavatelé v České republice hlásí pro druhé čtvrtletí 2019 umírněné náborové plány. 6 % zaměstnavatelů očekává nárůst počtu pracovních sil, 2 % předpovídají snížení počtu pracovních sil a 91 % zaměstnavatelů nepředpokládá žádné změny. Na základě těchto údajů vykazuje Čistý index trhu práce má hodnotu +4 %.

„Míra nezaměstnanosti v ČR zůstává nejnižší v Evropě a její pokles očekáváme i nadále. Podle průzkumu ManpowerGroup index trhu práce bude ve 2. čtvrtletí roku 2019 převažovat počet firem s rostoucím počtem zaměstnanců a prognóza je optimističtější ve srovnání s předchozím čtvrtletím i rokem. Dochází sice k mírnému poklesu náborových aktivit ve výrobě, ale oproti tomu vidíme zrychlování náborů ve většině ostatních sektorů. Dobrou zprávou je, že 27 % velkých společností plánuje zvýšit počet zaměstnanců. Pokračuje vysoká poptávka po pracovní síle do výroby a skladů, a firmy nadále čelí nedostatku řemeslníků, techniků, strojařů a IT specialistů. Naopak převis uchazečů nad poptávkou zaměstnavatelů je na středně kvalifikovaných pozicích v administrativě,“ řekla Jaroslava Rezlerová, generální ředitelka ManpowerGroup Česká a Slovenská republika.

Porovnání organizací podle velikosti

Zaměstnavatelé ve všech čtyřech kategoriích podle velikosti podniku očekávají nárůst počtu zaměstnanců. Nejvíce optimismu pozorujeme u velkých společností, kde 27 % předpokládá nárůst a 5 % pokles počtu zaměstnanců (Čistý index je tedy 22 %). Střední a malé podniky budou také zvyšovat počet zaměstnanců s Čistým indexem trhu práce +9 %. Zaměstnavatelé v mikropodnicích hlásí Čistý index 2 %.

Porovnání dle odvětví

Zaměstnavatelé v sedmi z 10 odvětví předpovídají pro nadcházející čtvrtletí zvyšování počtu zaměstnanců. Nejsilnější nábory předpokládají zaměstnavatelé v odvětví Doprava, skladování a komunikace s Indexem +12 %. Ve dvou odvětvích – Zemědělství, myslivost, lesnictví a rybolov a Stavebnictví má Index hodnotu +8 %. Oproti tomu zaměstnavatelé ve třech odvětvích očekávají snižování počtu pracovní sil, Ubytování a stravování s Indexem -5 % a Těžba nerostných surovin a Zpracovatelský průmysl s Indexem -3 %.

Regionální srovnání v rámci ČR

Zaměstnavatelé ve všech třech regionech očekávají v příštím čtvrtletí nárůst počtu zaměstnanců. Nejsilnější náborový optimismus hlásí Morava s Čistým indexem trhu práce +7 %, umírněné náborové plány hlásí Praha s Indexem +3 % a nejslabší trh práce Čechy s Indexem +1 %. V porovnání s předchozím čtvrtletím zaměstnavatelé na Moravě hlásí zlepšení náborového prostředí o 7 procentních bodů, avšak Index v Čechách je o 2 a v Praze o 1 procentní bod slabší.

Globální pohled

Výsledky ukazují, že zaměstnavatelé ve 40 ze 44 zemí plánují v nadcházejícím čtvrtletí zvýšit počet pracovních sil. V porovnání s předchozím čtvrtletím náborové plány pro druhé čtvrtletí posílily v 15 ze 44 zemí a oblastí, oslabily v 18 a zůstaly beze změny v 11. Ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku je náborové prostředí příznivější ve 13 zemích, oslabilo ve 27 a zůstalo beze změny ve čtyřech. Nejsilnější náborové plány z globálního hlediska hlásí Chorvatsko, Japonsko, Řecko, Spojené státy, Hongkong a Tchaj-wan, zatímco nejslabší předpověď přichází z Argentiny, Maďarska, Španělska a Turecka.

Další výsledky průzkumu ManpowerGroup Index trhu práce budou zveřejněny 11. června 2019.

O průzkumu „ManpowerGroup Index trhu práce“

Průzkum ManpowerGroup Index trhu práce se provádí každé čtvrtletí za účelem sledování záměrů zaměstnavatelů snížit nebo zvýšit počet zaměstnanců během následujícího čtvrtletí. Česká republika je jednou ze 44 zemí a oblastí, ve které průzkum probíhá. V rámci projektu ManpowerGroup Index trhu práce pro 2. kvartál roku 2019 byli osloveni zaměstnavatelé reprezentativního vzorku 750 zaměstnanců v České republice a byla jim položena stejná otázka: „Jak očekáváte, že se změní celkový počet zaměstnanců ve vaší společnosti v druhém čtvrtletí 2019 v porovnání s aktuálním čtvrtletím?“

Průzkum „ManpowerGroup Index trhu práce“ se provádí každé čtvrtletí za účelem sledování záměrů zaměstnavatelů snížit nebo zvýšit počet zaměstnanců během následujícího čtvrtletí.
Průzkum probíhá již více než 55 let a za tuto dobu se stal jedním z nejdůvěryhodnějších průzkumů náborové aktivity na světě. ManpowerGroup Index trhu práce je založen na dotazování více než 60 000 zaměstnavatelů z veřejného i soukromého sektoru napříč 44 zeměmi a je považován za vysoce důvěryhodný ekonomický indikátor.

Průzkum ManpowerGroup Index trhu práce nyní probíhá v těchto 44 zemích a oblastech světa: Argentina, Austrálie, Belgie, Brazílie, Bulharsko, Česká republika, Čína, Finsko, Francie, Guatemala, Hongkong, Chorvatsko, Indie, Irsko, Itálie, Izrael, Japonsko, Jihoafrická republika, Kostarika, Kanada, Kolumbie, Maďarsko, Mexiko, Německo, Nizozemí, Nový Zéland, Norsko, Panama, Peru, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Singapur, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Tchaj-wan, Turecko, USA a Velká Británie. Projekt odstartoval ve Spojených státech a Kanadě v roce 1962 a v roce 1966 se zapojila také Velká Británie. V roce 2002 se připojují Mexiko a Irsko, o rok později pak dalších 13 zemí. Nový Zéland se přidává v roce 2004, Čína, Indie, Švýcarsko a Tchaj wan v roce 2005 a Argentina, Peru, Kostarika a Jihoafrická republika v roce 2006. V roce 2008 se do projektu zapojují i Česká republika, Guatemala, Kolumbie, Polsko, Rumunsko a Řecko, v roce 2009 Maďarsko a Brazílie, v roce 2010 Panama, pro rok 2011 Bulharsko, Izrael, Slovensko, Slovinsko a Turecko, v roce 2012 Finsko, v roce 2016 Portugalsko a v roce 2018 Chorvatsko.

Více informací o průzkumu a detailní výsledky všech zemí najdete na stránkách www.manpowergroup.com v sekci Research Center nebo na www.manpowergroup.cz/pruzkumy/

O společnosti ManpowerGroup

Společnost ManpowerGroup™ (NYSE: MAN) je téměř 70 let světovým lídrem v poskytování inovativních služeb a řešení na míru, které pokrývají životní cyklus zaměstnance a pomáhají jejím klientům dosáhnout svých cílů a zvýšit svoji konkurenceschopnost. Skupina společností ManpowerGroup, fungující pod značkami Experis™, Manpower®, ManpowerGroup™ Solutions a Right Management®, pomáhá 400 000 klientům v 80 zemích a oblastech zlepšit výkonnost jejich pracovníků a více než 600 000 uchazečům zajistí odpovídající práci. ManpowerGroup byla v roce 2018 již podeváté jmenována jednou ze světových nejetičtějších společností, a posílila tím svoji pozici jako nejdůvěryhodnější společnost ve svém oboru.

Více informací o tom, jak vám ManpowerGroup může pomoci uspět, najdete na www.manpowergroup.com 

ManpowerGroup v České republice

V České republice se ManpowerGroup každý měsíc stará o personální a mzdovou agendu pro téměř 12 000 zaměstnanců, které vyhledal a kteří pracují u jeho klientů. V roce 2018, díky své síti 35 poboček, ManpowerGroup našel pro 1 200 klientů 24 000 nových zaměstnanců.

Více informací o společnosti ManpowerGroup naleznete na www.manpowergroup.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3