INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

team 386673 960 720Léto znamená také vítanou možnost přivýdělku pro sezónní pracovníky, zvlášť pro studenty. Ti si mohou vybírat z bohaté nabídky brigád, které v poslední době provází nový trend – volných míst je víc než zájemců. Zaměstnavatelé musí vynakládat víc prostředků a energie, aby oslovili žádané pracovní síly.

Chmelová brigáda je český fenomén, který funguje už několik desetiletí a stále se těší oblibě. V posledních letech se však stejně jako řada dalších sezónních prací potýká s novým jevem v podobě klesajícího počtu pracantů. „Zájem studentů o chmel býval stabilní. Poslední dva až tři roky je ale poznat, že je brigád podstatně více než v předchozích letech, takže zájem studentů oproti předchozím letům poklesl. Je znát i méně aktivní přístup k možnému přivýdělku. Zřejmě je peněz mezi studenty dost. Je těžší najít schopné a pracovité lidi, kteří mají tři týdny čas na chmelovou sklizeň,“ popisuje Dagmar Urbancová ze společnosti Chmelda.cz, která organizuje jarní a letní chmelové práce. Je to jen jeden z mnoha příkladů dokládajících stávající situaci.

S každoročním náborem letních brigádníků má bohatou zkušenost i společnost STAREZ – SPORT, a. s., která spravuje brněnská sportoviště. Pravidelně hledá na 60 letních pracovníků pro koupaliště Riviéra a 16 na koupaliště Zábrdovice. „Jedná se o pokladní, plavčíky, obsluhu bufetu, pomocnou sílu či koordinátory front. Letos jsme naštěstí neměli výrazný problém s obsazením těchto pozic, v posledních několika letech ale tak hladký průběh při náboru brigádníků není samozřejmostí,“ oznamuje ředitel společnosti Martin Mikš.

Příliš nízká nezaměstnanost

Nabídka pracovních pozic převyšuje poptávku, což se týká i krátkodobých letních úvazků. Nezaměstnanost v České republice se drží na nízké hodnotě 2,6 procenta, počet uchazečů o zaměstnání dokonce na konci června klesl na 195 723, což je nejnižší hodnota od května 1997. „Trh práce ovlivňují také sezonní brigády, které jsou v plném proudu. V souvislosti s tím, ale i vysokým počtem míst v průmyslu klesl počet nezaměstnaných mužů,“ informuje mluvčí Úřadu práce České republiky Kateřina Beránková.

Letní brigády nabízejí pozice prodavačů rychlého občerstvení a zmrzliny, sběračů ovoce, plavčíků, řidičů, pracovníků v zahradnictvích, ve sportovních a rekreačních střediscích či v cestovním ruchu, instruktorů na dětských letních táborech či lektorů cizích jazyků, obslužného personálu a dalších zaměstnanců v turismu a gastronomii. „Zaměstnavatelé ale většinou hledají brigádníky prostřednictvím internetové inzerce či vlastních zaměstnanců než na úřadu práce,“ dodává Beránková. 

Rostoucí mzda často není motivací, důležité jsou reference

Vlastní cestu, jak oslovit brigádníky, razí i Chmelda.cz. „V letošním roce opravdu výrazně stoupla cena inzerce a reklamy. Návaznost na zvýšení zájmu to bohužel nemá, zájem studentů o chmel je obdobný jako loni. Nově je vidět menší odezva studentů na facebookové nabídky, kde se to zajímavými brigádami jen hemží. My naštěstí fungujeme zejména na referencích, a tak se nám meziročně vrací 30 procent našich brigádníků s dalšími kamarády. Doporučení z dobré zkušenosti s námi jsou prima – jde nám o lidi, kteří už ví, co mají od brigády čekat, na co se těšit. To se ostatně odráží i na kvalitě odvedené práce,“ přibližuje Urbancová.

Martin Mikš ze společnosti STAREZ – SPORT, a. s., slova Urbancové potvrzuje. „Studenti, kteří se k nám každoročně vracejí, postupně nastupují do zaměstnaní a sehnat nové kvalitní brigádníky je rok od roku těžší. Ani rostoucí hodinová odměna totiž není v posledních letech pro řadu lidí dostatečnou motivací. O to složitější je pak obsadit pozice u krytých bazénů, kde chybí letní příplatek. Největší obtíže máme s obsazením pozic lázeňských,“ uzavírá.

www.starezsport.cz 

Ilustrace Pixabay.com

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3