Češi loni prostonali kvůli pracovním úrazům 1,3 milionu dní, což je nejvíce od roku 2014. Meziročně se počet prostonaných dní zvýšil o 133 tisíc. Meziročně také vrostla průměrná doba trvání neschopenky kvůli úrazům a nemocem, a to z 39 na 42,7 dní. Vyplývá to z nejnovějších dat Českého statistického úřadu za první pololetí roku 2019.
Češi jsou nejvíce obtěžováni intenzitou reklamy v komerčních TV stanicích (v první řadě na Nově, tři čtvrtiny Čechů) a na internetu (dvě třetiny Čechů) a sociálních sítí (YouTube a FB). Rozdíl mezi komerčními televizemi a internetem není výrazný. Potvrdil to výzkum České marketingové společnosti.
Největší poptávka je v oboru podnikových služeb po IT a finančních expertech. Chybí zejména uchazeči, kteří hovoří německy, francouzsky a holandsky. Počet inzerovaných pracovních míst meziročně rostl o 19 %, růst mezd na některých pozicích přesáhl i 10 %.
Zapracování dvou nových evropských směrnic z oblasti spotřebitelských smluv do českého práva, které právě probíhá, zruší v občanském zákoníku 24měsíční zákonnou záruku. Spotřebitelům však poskytne nová práva, a to nejpozději do dvou let.
Alespoň někdy porušuje pravidla 82 procent Čechů. Vedle ignorování dopravních předpisů, kdy se například každý šestý respondent přiznal k jízdě v opilosti, se tak často děje i v práci. Čtvrtina zaměstnanců zanedbává nošení povinných ochranných pomůcek a nedodržuje zásady bezpečnosti.
Celkem 12 velvyslanců, řada geologických expertů a zástupců podnikatelského sektoru ze 14 zemí Blízkého východu a severní Afriky se zúčastnilo koncem roku konference zemí MENA (Middle East and North Africa). Akce na Ministerstvu průmyslu a obchodu měla za cíl podpořit vzájemnou spolupráci v oblasti průzkumu, těžby a zpracování nerostných surovin, ropy a zemního plynu. Šlo o první velkou mezinárodní konferenci k danému tématu s více zeměmi současně.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...