I přes rozvolňování opatření souvisejících s pandemií bude návrat do firemních kanceláří pozvolný. Firmy z oboru podnikových služeb například plánují obydlování kanceláří po fázích. Část pracovníků bude nadále pracovat plně z domova, část se bude v kancelářích střídat.
Zájem o pracovníky ze zahraničí v českých firmách neklesá ani v době pandemie a rostoucí nezaměstnanosti. Hlavním důvodem je jejich kvalifikace, která českým zaměstnancům často chybí. Nedostatek českých lakýrníků, elektrikářů, mechaniků, svářečů či dokonce IT expertů firmy nejčastěji řeší náborem Ukrajinců.
Cestovní ruch je v současné době kvůli pandemii koronaviru jednou z nejzasaženějších a nejzranitelnějších segmentů podnikání. Podnikatelé, které dusí prakticky zavřené hranice a nejistota ohledně dalšího vývoje, sčítají nemalé ztráty.
Většina z podnikajících subjektů od těch nejmenších živnostníků až po velké korporace již tuší či na vlastní kůži poznala, že je v souvislosti s koronavirovou epidemií čekají těžké podnikatelské časy. Místo podléhání strachu a negativním emocím je vhodné se připravit na to, co bude dál. Jedním z nejdůležitějších úkolů bude znovu nastartovat prodeje a stabilizovat peněžní tok. Místo pouhého spoléhání se na úvěry a pomoc od státu bude mnohdy potřeba zcela přepracovat obchodní strategii, seškrtat náklady a posílit prodej. Velice vhodné je také obrátit se na specialisty na krizový management a restrukturalizaci.
Firmy se intenzivně snaží svým lidem pracujícím z domova pomoci překonat pocity izolace, fungovat hladce a rozvíjet se. Speciální péči pak věnují zaměstnancům z řad cizinců, kteří mají problém se zorientovat v nových nařízeních souvisejících s nouzovým stavem a probíhající pandemií koronaviru.
Více než polovina Čechů si svépomocí poradí se sestavením nábytku, malováním bytu i bouráním příčky. Ženy také se šitím záclon a závěsů. Většinu dnešních kutilů vedli k této činnosti rodiče.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...