U příležitosti 20. výročí založení zveřejnila Francouzsko-česká obchodní komora (FČOK) výsledky svého průzkumu mezi členskými firmami FČOK a francouzskými firmami v ČR. Průzkum se zaměřil na to, jak vnímají českou ekonomiku, vývoj za posledních 20 let, její potenciál a překážky růstu do budoucna.
V žebříčku evropských metropolí podle ceny vodného a stočného patří Praze podle analýzy poradenské společnosti EY deváté místo. Se svými 85 korunami za metr krychlový o 10 korun převyšuje průměr zemí Evropské unie. Nejvíce za vodu platí obyvatelé dánské Kodaně (148 Kč), nejméně v bulharské Sofii (24,5 Kč). Cena vody v celé ČR v uplynulých deseti letech vzrostla téměř o 85 %, což je dvojnásobek průměru Evropské unie.
Podle 14. mezinárodního průzkumu EY zaměřeného na podvody a korupci volá podnikatelská sféra v době rostoucího geopolitického napětí a nestability kapitálových trhů po větší transparentnosti. Eskalující hrozba kyberkriminality, financování terorizmu a rovněž nedávné odhalení možného masivního zneužívání offshoreových společností jsou faktory, které nutí vlády jednat.
V posledních letech se pekařům podniká čím dál hůř, vlastně už to horší téměř ani být nemůže: podpora státu směrem k malému a střednímu podnikání se mění na byrokratickou zátěž a nekompromisní tlak na ceny ze strany velkých obchodních řetězců dělá z pekařiny ztrátové podnikání. Uvědomují si spotřebitelé, tedy všichni občané České republiky, kteří alespoň jednou denně konzumují rohlík, chléb, koláč či bagetu, že tím vším netrpí jen nějací „naši pekaři“, ale především oni sami? Neúměrný tlak na ceny pekařských výrobků může totiž negativně ovlivňovat jejich kvalitu.
Česká ekonomika v prvním čtvrtletí 2016 v porovnání s předchozím čtvrtletím vzrostla o 0,5 %, v meziročním srovnání o 3,1 %. Je to velice pozitivní výsledek, který překonal naše očekávání, zejména ve světle poklesu stavebnictví a odeznění některých jednorázových faktorů v prvním čtvrtletí.
Zhruba osm procent mužů a čtyři procenta žen, kteří jsou nadpolovičními vlastníky společnosti s ručením omezeným, nebo akciové společnosti, v názvu firmy použijí své příjmení. Sklon k tomu mají častěji starší majitelé. Firmy pojmenované podle svých vlastníků hospodaří výrazně lépe než ostatní a jsou stabilnější. Takové jsou hlavní závěry analýzy poradenské společnosti Bisnode.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...