INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Analýzy

Ivo Gajdos Petr Kalas Ivo Hlavac Tomas Macku
23. červen 2016

Český byznys projevuje skepsi vůči současnému směřování civilizace a 4 z 10 firem se dokonce domnívají, že je nutná radikální změna a proměna ekonomického systému. Vyplývá to z výsledků výzkumu VIZE 2050 a udržitelný rozvoj společnosti IPSOS, který nechala provést Česká podnikatelská rada pro udržitelný rozvoj (CBCSD). Na otázky odpovídali manažeři 119 českých firem. Hlavním cílem výzkumu bylo zmapovat postoje představitelů a manažerů firem vůči VIZI 2050 a jejím pilířům a zjistit jejich názory na problematiku udržitelného rozvoje.

21. červen 2016

Ruská federace je pro české exportéry nejzajímavější vývozní destinací. Mezi TOP 10 zemí zájmu vývozců se však dostaly také Spojené státy, které se tak staly pomyslným skokanem roku. Lze k nim zařadit také Írán a Srbsko. Do TOP 10 zemí zájmu našich vývozců se však dostaly i země jako je Saúdská Arábie a Spojené Arabské Emiráty.

21. červen 2016

Podle průzkumu Asociace certifikovaných účetních (ACCA) v České republice se už více než 11 procent finančních profesionálů setkalo s neetickým jednáním přímo uvnitř firmy, přičemž většina z nich se musela buď podřídit stanovisku firmy, nebo se celá situace řešila odchodem z firmy.

21. červen 2016

Velká Británie je v kurzu tuzemských exportérů. Za první čtyři měsíce 2016 zlomila ostrovní země rekord a dostala se poprvé mezi tři nejvýznamnější destinace našich vývozců. Malé a střední firmy proto neberou případný odchod klíčové evropské země z EU na lehkou váhu. Pro každou jedenáctou firmu by tzv. brexit měl velmi významné negativní dopady, každý třetí exportér by odchod z EU pocítil částečně negativně. AMSP ČR a Komerční banka předkládají Analýzu obchodních a investičních aktivit mezi ČR a Velkou Británii, spojenou s rychlým průzkumem dopadů případného brexitu.

6. červen 2016

V květnu bylo vyhlášeno 70 bankrotů obchodních společností (o 10 méně než v dubnu) a 654 bankrotů fyzických osob podnikatelů (o 36 méně než v dubnu). Z celkového počtu bankrotů fyzických osob mělo 92 % formu oddlužení. V květnu bylo podáno 161 návrhů na bankrot obchodních společností (o 15 více než v dubnu) a 814 návrhů na bankrot fyzických osob podnikatelů (o 25 méně než v dubnu).

2. červen 2016

Česká republika opět poskočila v mezinárodním žebříčku konkurenceschopnosti švýcarského institutu IMD World Competitiveness Center a obsadila 27. místo z 61. Oproti loňsku si polepšila o dvě příčky. Česko získalo opět nejlepší hodnocení ze zemí Visegrádské čtyřky, druhé Polsko skončilo v žebříčku na 33. místě. Česko je jedničkou také mezi novými členskými zeměmi EU, na druhou Litvu má náskok tří příček.

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3