„Volba likvidace škody na vozidle rozpočtem je vhodná zejména pro majitele vozidel, kteří jsou schopni opravit si vozidlo sami, za pomoci šikovných známých nebo s využitím služeb oblíbeného neznačkového servisu. Pokud klient své auto pravidelně opravuje jen ve značkovém servisu, je pro něj naopak výhodnější zvolit variantu likvidace pojistné události na základě faktury. Rychlost výplaty pojistného plnění je však v obou případech pro klienty klíčová, což potvrzují i výsledky výzkumu spokojenosti klientů. Právě díky plnění do 2 dnů od uzavření pojistné události získala DIRECT Pojišťovna vynikající průměrné hodnocení 4,8 na pětibodové stupnici spokojenosti" řekla Kateřina Krásová, tisková mluvčí DIRECT Pojišťovny.
Z výzkumu DIRECT Pojišťovny vyplývá, že 53 % řidičů využije k opravě svého auta po dopravní nehodě servisu, do kterého jezdí pravidelně. Zhruba každý šestý dotázaný si nechá servis doporučit od rodinných příslušníků. Na doporučení rodiny více dají ženy, které jej uvedly ve 32 % odpovědí (oproti mužům s 9 %). 11 % řidičů se řídí doporučením svých známých. Stejné množství řidičů si nechá servis doporučit od své pojišťovny. Pouze 3 % dotázaných se spoléhá na radu asistenční služby. K opravě svého vozu vlastními silami se pak odhodlá pouze 5 % řidičů.
Právě v případech, kdy se řidiči rozhodnou opravit si vůz svépomocí, je nejvýhodnější likvidace škody rozpočtem. V tom případě pojišťovna provede kalkulaci opravy a potřebné prostředky poskytne přímo klientovi. V případě plnění rozpočtem je zpravidla řešení celého procesu likvidace rychlejší. Odpadá zde totiž čas, kdy pojišťovna čeká na vystavení a zaslání faktury servisem.
Druhým způsobem likvidace, který lze obecně doporučit především řidičům, kteří navštěvují výhradně značkový servis, je hrazení fakturou přímo do servisu. Ideální je spojení likvidace na základě faktury s tzv. „krycím dopisem", na jehož základě poskytne pojišťovna pojistné plnění přímo na účet servisu. Klient pak autoservisu uhradí pouze případnou spoluúčast, DPH (je-li plátcem) apod. Pokud je vůz již opraven, pojišťovna proplatí předložené faktury přímo klientovi. Varianta likvidace na základě faktury je samozřejmě možná i v případě opravy v neznačkovém servisu – konečné rozhodnutí, jakou možnost zvolí, je na řidiči.
Jaký servis byste využil(a) v případě dopravní nehody?
DIRECT Pojišťovna vstoupila na český trh 21. května 2007 s přímým prodejem autopojištění. Nejdříve nabízela povinné ručení, které v srpnu 2007 doplnila o havarijní pojištění. V dubnu 2009 rozšířila portfolio svých produktů o pojištění majetku a odpovědnosti občanů a od podzimu 2010 nabízí klientům také cestovní pojištění. V červnu 2011 získala DIRECT Pojišťovna ocenění Pojišťovací inovátor v soutěži Hospodářských novin, a to za svoji revoluční službu AutoHELP, kterou představila klientům v září 2010. Vlastníkem DIRECT Pojišťovny, a.s. se v červnu 2009 stala britská pojišťovací skupina RSA Insurance Group Plc.Historie RSA sahá až do roku 1710, kdy byla ve Velké Británii založena společnost Sun Fire Office, která je považována za jednu z nejstarších pojišťoven na světě a nyní je nedílnou součástí RSA Group. Více než třísetletá tradice v pojišťovnictví činí z RSA jednu z nejstarších a nejvýznamnějších mezinárodních pojišťovacích skupin. Má 23 000 zaměstnanců a více než 20 milionů zákazníků po celém světě. Své produkty a služby nabízí ve více než 130 zemích světa, např. ve Velké Británii, Skandinávii, Kanadě, Irsku, Asii, na Středním východě, v Latinské Americe a ve střední a východní Evropě. V rámci svých celosvětových aktivit je skupina RSA velmi aktivní i na poli společenské odpovědnosti, charity a ochrany životního prostředí. Na konci roku 2009 uzavřela RSA tříleté partnerství se Světovým fondem na ochranu přírody (World Wildlife Fund).
(tz)