Elektrický pohon je zřejmě největším trendem současného automobilového průmyslu. Proniká postupně do všech segmentu – do těch nejmenších městských aut, kde zřejmě dává největší smysl, až po obrovská těžká SUV, kde je vysoce efektivní jako plug-in hybrid, tedy v kombinaci s benzínovým motorem.
Velké uplatnění elektřina nepochybně najde také u dodávkových vozidel, jejichž úkolem je zajistit zásobování v evropských metropolích, které ze svých center vykázala vozidla se spalovacím motorem. Nyní se elektromotor chystá ovládnout i kategorii kombíků. První vlaštovkou je Peugeot 308 SW ve 100% elektrické verzi. Označuje se jako E-308 SW a na evropský trh dorazí v polovině příštího roku.
Elektrická verze E-308 SW se vizuálně nebude od existujících modelů 308 SW nijak zásadně lišit. Bude mít jen nová specifická 18palcová hliníková kola a logo „E“ na zadní kapotě. Jinak ji na první pohled nepoznáte. Hlavní rozdíl uvidíte, jakmile otevřete kapotu. Tam se skrývá zcela nový plně elektrický motor o výkonu 115 kW (156 k) a s točivým momentem 260 Nm (dostupným od 0 km/h). Tento elektromotor bude pohánět vůz bez hluku, bez vibrací a bez emisí CO2. Redukční převodovka, kterou je vůz vybaven, zajistí optimalizující dojezd při zachování vysoké úrovně výkonu a odezvy specifické pro elektromotory.
Rovněž baterie je nové generace. Jedná se o vysokonapěťovou baterii s kapacitou 54 kWh a dojezdem více než 400 kilometrů. Průměrná spotřeba energie na 100 km je pouhých 12,7 kWh, což je mezi 100% elektromobily tohoto segmentu referenční hodnota. Součástí standardní výbavy bude palubní třífázová nabíječka s výkonem 11 kW. Nabíjecí zásuvka umožňuje všechny režimy nabíjení. Prostřednictvím 100kW veřejné nabíječky je možné dosáhnout nabití z 20 % na 80 % za méně než 25 minut.
Stejně jako ostatní modely značky vybavené elektrickým motorem (ať už 100% elektrické nebo plug-in hybridní) nabídne Peugeot E-308 přístup ke specializovaným službám usnadňujícím uživatelům život s elektromobilem. Jedná se například o aplikaci MyPeugeot® umožňující komunikovat s vozidlem a naprogramovat nabíjení nebo na dálku přednastavit teplotu ve voze.
(tz)