Facelift je u auta jakási zkrášlovací a modernizační kúra, která má dát vozu dostatek energie na to, aby se křivka prodejů držela nahoře, a to až do příchodu nové generace. Většinou tak faceliftované automobily přicházejí s atraktivnějším designem, novými technologiemi i někdy i s novými motory. A taky s novou cenou, zpravidla však vyšší, než byla ta původní. Vždyť kdo by dával vylepšení zadarmo?
Jde to ale i jinak. Nový Peugeot 2008 splňuje všechna pravidla faceliftu. Má nový design, konkrétně novou masku, přední i zadní světla, zadní část, kola, barvy, čalounění atd. V interiéru se objevil Peugeot i-Connect® Advanced, tedy infotainment, který má moderností a kvalitou blízko k prémiovým segmentům. Největší revoluce se ale odehrála v pohonech. K tradičním benzínovým a dieselovým pohonům přibyl efektivní mild-hybrid o výkonu 136 koní, který dokáže snížit spotřebu a emise až o 15 %. Elektrické verzi e-2008, která je mimochodem nejprodávanějším elektromobilem značky Peugeot v ČR, stoupl dojezd z 340 na 406 kilometrů, což je bezpochyby citelný nárůst. Nejlepší na tom ale je to, že veškerá tato nákladná vylepšení nejdou na vrub kupujícím. Nový Peugeot 2008 je překvapivě levnější než jeho předchůdce.
V lednu tohoto roku atakovala cenovka tohoto populárního městského SUV hranici 600 tisíc korun. Dnes ho po modernizaci pořídíte za akčních 470 tisíc. A můžete-li si dovolit bezstarostný luxus v podobě operativního leasingu, vejdete se pod sedm tisíc měsíčně. Jak je to možné? Na to nám na tiskové konferenci k uvedením modelu na trh odpověděl ředitel značky Peugeot, Marco Venturini: „Poslední roky pro nás byly těžké. Covid, čipová krize, logistické výpadky… to je jen část pohrom, kterým jsme donedávna čelili. Následný kolaps ve výrobě měl za následek zdražení vozů a ztrátu konkurenceschopnosti. Naštěstí se v současné době situace ve výrobě vrací zpět do normálu, a jsme tak schopni dodávat vozy ve standardních lhůtách. Vracíme také akční ceny, což je i případ třeba modelu 2008. Dále také intenzivně pracujeme na strategii, která by vrátila značku tam, kam patří.“
Vypadá to, že se tam, kam patří, vrátí i Peugeot 2008, a to na pozici jednoho nejprodávanějších modelů na českém trhu. Potenciál na to rozhodně má.
***