INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Právě prodej aut lze považovat za klíčovou proměnnou pro vývoj maloobchodních tržeb v dalších měsících. Propad poptávky po automobilech není již dominantou pouze v jihoevropských zemích. Prodej automobilů v poslední době výrazně poklesl například v Německu a s velkou pravděpodobností lze očekávat, že se podobný scénář nevyhne ani České republice.

Čerstvé výsledky statistiky maloobchodních tržeb potvrzují pokračující negativní trend v domácí ekonomice. Spotřebitelé šetří a maloobchodním prodejcům tržby klesají, v lepším případě stagnují. V srpnu tržby v maloobchodě meziměsíčně stagnovaly, respektive byl zaznamenán marginální růst o 0,1 %. Ve srovnání s loňským srpnem se tržby snížily o 0,8 %, když pokles byl koncentrován především do motoristického segmentu.

Právě prodej aut lze považovat za klíčovou proměnnou pro vývoj maloobchodních tržeb v dalších měsících. Propad poptávky po automobilech není již dominantou pouze v jihoevropských zemích. Prodej automobilů v poslední době výrazně poklesl například v Německu a s velkou pravděpodobností lze očekávat, že se podobný scénář nevyhne ani České republice. Situace je o to závažnější, že automobilový průmysl je pro nás klíčovým odvětvím.

Klasický obrázek na druhé straně nabízí prodej přes internet a prostřednictvím zásilkové služby, kde tržby meziročně o 8 % vzrostly. Vzhledem k rostoucí konkurenci v tomto odvětví se však prodejci potýkají s výrazným poklesem ziskové marže. Tržby rostou i u prodejů oděvů a obuvi, k čemuž výrazně dopomáhá i pokles cen těchto statků.

Celková situace v maloobchodě zůstává neměnná. Vzhledem k utlumené domácí poptávce, poklesu reálných mezd a napjaté situaci na pracovním trhu se domácnosti do větších nákupů nehrnou a podobný obrázek lze očekávat jak po zbytek letošního roku, tak i v roce příštím.

Miroslav Novák, analytik společnosti AKCENTA

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3