INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Výsledky exkluzivního průzkumu DIRECT Pojišťovny ukazují, že tuzemské autoškoly řidičům poskytují dobré základy pro zvládnutí základů řízení, ale nenaučí je čelit složitějším situacím. Pouze 17 % oslovených si myslí, že absolvent autoškoly dokáže zvládnout vozidlo v případě smyku, mokré vozovky či náledí. Naopak pozitivně respondenti hodnotí výuku teorie (84 %) a výuku ovládání vozu při rozjíždění, řazení či parkování (72 %). Čtyři z 10 řidičů se v průzkumu přiznávají, že si po úspěšném získání řidičského průkazu nikdy nezopakovaly pravidla silničního provozu.

„Průzkum DIRECT Pojišťovny ukázal, že 39 % řidičů považuje zopakování pravidel silničního provozu za ztrátu času. Dodržování pravidel přitom dělá tuzemským řidičům problémy a k jejich občasnému porušování se přiznává 73 % z nich," řekl Ján Čarný, generální ředitel DIRECT Pojišťovny.

O něco zodpovědnější jsou, co se týká opakování pravidel silničního provozu, muži než ženy. Zatímco si po úspěšném absolvování autoškoly nikdy pravidla nezopakuje 29 % řidičů mužů, v případě řidiček je to 47 % oslovených. Nejjistěji se cítí řidiči ve věku 20 až 29 let, pouze 43 % z nich si někdy zopakovalo teorii správné jízdy.

V autoškolách chybí více praxe

Respondenti průzkumu DIRECT Pojišťovny také vystavili pomyslné vysvědčení českým autoškolám. V rámci hodnocení 84 % řidičů za dostatečné označuje výuku teorie a 72 % je spokojeno s nácvikem ovládání vozidla (parkování, řazení, rozjezd do kopce apod.). Šest z 10 oslovených pozitivně hodnotí počet zkušebních jízd.

Nejméně času je pak v autoškolách věnováno nácviku zvládání rizikových situací, jako je jízda na mokré či zledovatělé vozovce, nebo zvládnutí vozidla při smyku. „Řidiči sice z autoškol odcházejí s bohatými teoretickými znalostmi, ale adekvátnímu rozhodování v krizové situaci je naučí až každodenní zkušenosti z provozu. Jen každý druhý řidič si myslí, že je na tyto situace připraven již z autoškoly," uvedl Ján Čarný, generální ředitel DIRECT Pojišťovny.

DIRECT Pojišťovna pro zodpovědné řidiče

Podpora bezpečnosti silničního provozu a zodpovědného řízení je jednou z priorit DIRECT Pojišťovny. V rámci realizovaných aktivit má pojišťovna na svých internetových stránkách speciální záložku Zodpovědný řidič. Motoristé zde najdou užitečné a praktické rady, zásady bezpečné jízdy v podobě desatera, statistiky nehodovosti a odkazy na další instituce, které se tématem zodpovědného řízení zabývají. Novou sekci zodpovědného řízení najdou zájemci na www.direct.cz/zodpovedny-ridic.

Všechny řidiče, kteří jezdí bez nehod, DIRECT Pojišťovna odměňuje výhodnější cenou a dalšími benefity. Aktuálně jde o pojištění čelního skla zdarma při uzavření pojistky do 31. července 2011.

Průzkum DIRECT Pojišťovny proběhl na vzorku 1000 řidičů z celé České republiky. Průzkum pro DIRECT Pojišťovnu provedla společnost TNS AISA.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3