INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Era_logo_finalČetnost využívání platebních karet během listopadu a prosince každoročně stoupá. Ať už se jedná o transakce uskutečněné přímo v kamenných obchodech, internetové platby či výběry z bankomatu, ve všech případech používají lidé před Vánoci své karty častěji než v jiných měsících. Vyplývá to z analýzy platebních karet klientů ČSOB a Poštovní spořitelny.

„Během předvánočního období se karty využívají víc než ve zbytku roku. Dá se říci, že Vánoce motivují i pasivní držitele k jejich použití. Například studenti zaplatí před svátky téměř až o polovinu více peněz než v průměrném měsíci. Celkově v prosinci utratí držitelé karet o pětinu až čtvrtinu více než ve zbytku roku. Počty výběrů z bankomatu se oproti běžným měsícům příliš neliší, nicméně klienti si vybírají mnohem vyšší částky," řekl Peter Demjanovič, ředitel útvaru Karty ČSOB.

Celkové měsíční objemy transakcí na konci roku dle očekávání rostou, a to u všech věkových skupin. Nejmladší držitelé platebních karet utratili v loňském roce ze svých dětských účtů v průměru 326 Kč měsíčně. V listopadu však tato suma vzrostla na 427 Kč a v prosinci dokonce na 569 Kč na kartu. Další významnou skupinou jsou studenti a fyzické osoby. Fyzické osoby v prosinci utrácely o třetinu více oproti celoročnímu průměru, studenti dokonce téměř o polovinu.

Stále větší oblibu si získává také on-line nakupování vánočních dárků na internetu. Zde však počty i objemy transakcí rostou již v průběhu celého podzimu až do Vánoc. Pokud se dá hovořit o špičce nákupů, pak bychom za ni označili přelom listopadu a prosince. Nakupující tak zohledňují zkušenosti z minulých let a hlídají si, aby měli vánoční dárky nejen nakoupeny, ale i včas doručeny. Dlouhodobě by zájem o platby na internetu mohlo zvýšit to, že ČSOB a Poštovní spořitelna pro své klienty spustila novou službu zabezpečení internetových plateb kartou (3D Secure), která ještě lépe chrání platební kartu před zneužitím (nejen při placení na internetu).

Nákupní špička se každým rokem posunuje blíže k začátku prosince. Nejzajímavější jsou však pro obchodníky tradičně dny mezi 21. až 23. prosincem. K nadprůměrným útratám dochází také během Stříbrné a Zlaté neděle. Výběry z bankomatů zaznamenávají každoročně maximálních hodnoty mezi Zlatou nedělí a Štědrým dnem.

Z analýzy je rovněž patrné, že děti a studenti mají dárky nakoupené v průměru o jeden den dříve než zbytek populace platící platebními kartami. Zajímavá je skutečnost, že období největších objemů výběrů kreditními kartami z bankomatů propuká bez výjimky po Zlaté neděli. Lze to přisuzovat překročení limitů na debetních kartách.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3