INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
ge-money-bank-modra-na-bilemDěti na rozdíl od dospělých nenechávají nákupy vánočních dárků na poslední chvíli, ukázal průzkum* GE Money Bank mezi žáky zapojenými v projektu Rozumíme penězům. Čtyři z 10 dětí letos za dárky utratí od 500 do 1000 korun, téměř čtvrtina pak ještě více. Za dárky platí nejčastěji hotově. Podle průzkumu se žáci chovají k penězům zodpovědně, dvě třetiny by se kvůli koupi vánočních dárků nezadlužily. Chtějí-li rodiče aktivně přispět ke zvyšování finanční gramotnosti svých dětí, dobrým nástrojem je založení dětského účtu. Díky němu si děti osvojí moderní způsoby zacházení s penězi. Konto Dětský Genius je zdarma a navíc obsahuje unikátní pojistný program a úrokovou sazbu 2,5 %.

„Většina dětí vánoční dárky kupuje stejně jako dospělí. Udělat radost vlastnoručně vyrobeným dárkem? Této možnosti děti příliš nevyužívají. Zásadně se této tvůrčí varianty drží pouhých 7 % žáků z našeho průzkumu," řekl Martin Ježek, ředitel projektu Rozumíme penězům, a upřesnil: „Necelá třetina dětí má letos v plánu za dárky utratit do 500 korun, 43 procent se chystá za ně vydat do jednoho tisíce korun a téměř čtvrtina dokonce i více. S tím, že by za dárky na Vánoce neutratily ani korunu, děti nepočítají."

Čtyři z deseti žáků účastnících se průzkumu GE Money Bank začínají s vánočními nákupy měsíc před svátky a třetina již během podzimu. Na poslední chvíli nebo v závěrečném týdnu před Vánocemi je kupuje každé šesté dítě, zatímco mezi dospělými je to 45 %**. V obchodech vytahují děti nejčastěji peněženky s hotovostí (82 %), nicméně alespoň u jednoho z deseti dnes již uvidíme také platební kartu. Stejný počet (9 %) využívá online platby.

„V průzkumu nás potěšilo, že děti, které absolvovaly projekt Rozumíme penězům, se chovají k financím ve většině případů zodpovědně. Dvě třetiny z nich by se kvůli koupi pěkných dárků k Vánocům nebo luxusní dovolené nezadlužily," řekla Iva Štylerová, senior manažerka běžných účtů GE Money Bank, a dodala: „K tomu, aby se děti naučily hospodařit s penězi, jim může pomoci také dětský účet. A této možnosti využívá stále více rodičů. V GE Money Bank založilo svým ratolestem konto Dětský Genius již 40 tisíc rodičů."

Dětský účet jako nástroj finančního vzdělávání

Konto Dětský Genius umožňuje dětem nakládat s penězi, učit se tak s nimi vycházet a plánovat si rozpočet. Děti mohou na účet vkládat hotovost a po dovršení věku osmi let i vybírat peníze z bankomatu. K tomu dostanou platební kartu Dětské Maestro. Prostřednictvím bankomatů si pak mohou také dobíjet mobilní telefon. Maximální celkový limit pro výběry z bankomatů a dobíjení telefonu je dva tisíce korun za měsíc. Konkrétní výši limitu definuje vždy zákonný zástupce.

Vedení účtu je zdarma a zahrnuje měsíční výpisy poštou nebo elektronicky, jeden vklad a výběr hotovosti na obchodním místě GE Money Bank v měsíci, dva výběry z bankomatu GE Money Bank měsíčně, platební kartu a všechny příchozí transakce. Bezplatnou součástí dětského účtu je také unikátní pojistný program Dětské pojištění. Ten zahrnuje krytí pro případ trvalých následků úrazu dítěte do výše 200 tisíc korun. Obliba konta plyne rovněž z nadstandardní roční úrokové sazby ve výši 2,5 % pro zůstatek do 30 tisíc korun. Díky ní mohou rodiče svým ratolestem výhodně spořit. Účet Dětský Genius je určen dětem do 15 let, pak jej GE Money Bank automaticky převede na konto Genius Student, a to se zachováním čísla účtu.

* Průzkum pro GE Money Bank zorganizovalo sdružení AISIS mezi dětmi zapojenými do projektu Rozumíme penězům. Celkem se jej účastnilo 741 dětí ve věku od 13 do 16 let z celé republiky.

** Údaj o nákupním chování dospělých je z průzkumu GE Money Bank z října 2010. Na reprezentativním vzorku dospělé populace v ČR s účastí 1592 respondentů jej pro banku provedla společnost STEM/MARK.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3