INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Obrázek2V letošním únoru nakoupilo na internetu zboží více než 80 % on-line spotřebitelů, průměrná objednávka činila necelé 4 tisíce korun. Češi tak nakupovali v e-shopech obdobně jako v předchozím měsíci.

Na on-line službách naopak více šetřili, průměrná útrata poklesla z necelých 7 tisíc na 4 tisíce korun. Vyplynulo to z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která od letošního ledna pravidelně sleduje chování zákazníků v on-line prostředí.

Nejčastěji nakupovali mladí lidé ve věku 35 – 44 let
„Od ledna jsme spustili pravidelný výzkum, který bude probíhat každý měsíc. Naším cílem je sledovat vývoj spotřebitelského chování na internetu a trendy pro jednotlivá období,“ uvádí výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a dodává: „Sledujeme jak četnost nákupů, tak i průměrnou útratu. A to za zboží i služby. Zajímá nás také například to, jak zákazníci rozlišují mezi běžnými a jednorázovými on-line nákupy.“

Z únorového výzkumu tak mimo jiné vyplynulo, že zákazníci ve věku od 35 do 44 let odeslali v průměru více než 4 objednávky. Naopak nejméně překvapivě nakupovali spotřebitelé ve věku 15 – 24 let, kteří objednali zboží v e-shopech v průměru dvakrát.

Za služby Češi v únoru na internetu utráceli méně, nejvíce platili kartou
Nějakou službu si on-line zakoupila v únoru přibližně čtvrtina internetových zákazníků. To je prakticky stejně jako v lednu. Velký rozdíl byl ovšem ve výši průměrné objednávky. Ta poklesla z necelých sedmi tisíc korun na hodnotu mírně přesahující čtyři tisíce. „V oblasti služeb hrají velkou roli útraty spojené s cestováním a zážitky. Únor byl v tomto směru zjevně slabší než leden. Výsledky pravděpodobně ovlivnilo teplé počasí a s tím spojené nižší útraty za cesty na hory a zimními zážitky,“ komentuje Jan Vetyška.

A jak Češi za své nákupy on-line platili nejraději? Stejně jako v lednu byla mezi spotřebiteli nejpopulárnější úhrada kartou, kterou využilo více než 55 % nakupujících. A to v průměru na více než 2,5 nákupu. Dobírku v některé ze svých podob mnoha podob pak využilo 38 % respondentů výzkumu. „U platebních metod je situace stabilní, platba kartou je mezi zákazníky dlouhodobě nejpopulárnější. Rozdíly mezi prvními dvěma měsíci letošního roku tak byly minimální,“ uzavírá Vetyška.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) bude nejzajímavější výstupy z výzkumu zveřejňovat pravidelně každý měsíc. Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru (CAWI) agenturou Nielsen ve spolupráci s agenturou ResSOLUTION na vzorku 1080 respondentů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3