Trendy v lidských zdrojích v pojišťovnictví v roce 2012
Nadcházející rok bude v oblasti pojišťovnictví ve znamení bankopojištění, tedy, kombinovaných finančních produktů banky a pojištění, které budou velmi chytře zacíleny na určité skupiny klientů. Tento trend se samozřejmě promítne i do oblasti lidských zdrojů a po odbornících definujících a precizujících takové skupiny stoupne poptávka.
Podle výzkumu, jedna z mála pozic v oblasti pojišťovnictví, jejíž ohodnocení mírně stoupne i v příštím roce je oddělení péče o zákazníky, vyžadující nové, strategičtější a do určité míry i chytřejší způsoby komunikace s klienty zahrnující nejnovější technologie. S tím souvisí i oblast business development, kde se budou rozšiřovat týmy.
„Vzhledem k nynějšímu ekonomickému vývoji a zvýšené potřebě zvažovat každý krok, očekáváme i větší důraz na oblast risku. Stejně jako každá komerční společnost, i pojišťovny si budou hlídat a více sledovat čas a náklady operací a budou zvyšovat požadavky na kvalitu," řekla Lucie Teisler, ředitelka společnosti Anderson Willinger.
Vzhledem k vývoji evropské i domácí ekonomiky, bude i nadále kariéra v pojišťovnictví atraktivní, ale jenom v oblastech cílících přímo na zákazníky a segmenty trhu a uplatní se zde především „dravci". Stejně jako v jiných sférách, v pojišťovnictví poroste důraz na dosahování výsledků s menším počtem zaměstnanců. Doprovodným jevem bude kumulace odpovědnosti několika různých pozic do jedné. V převážné většině zemí regionu CEE musí i nejvyšší management počítat s tendencí k úsporám na mzdách a omezování zavedených benefitů.
SHRNUTÍ TRENDŮ V OBLASTI POJIŠTOVNICTVÍ
• Posílení týmů se zaměřením na jednotlivé segmenty trhu s přímým dopadem na interní distribuční výkon
• Tlak na lepší výsledky týmů orientovaných na zákaznické vztahy
• Posílení týmu v oblasti rozvoje obchodu zaměřených na 3. strany (s výjimkou MLM a makléřů)
• Přezkoumání týmů risku a jejich připravenost na neočekávaný risk
• Kvalita, čas a náklady operací a funkcí back office budou přezkoumány
Výsledky AW průzkumu vycházejí z informací získaných kombinací vlastního AW dlouhodobého mapování vývoje platů v daném segmentu, tržní analýzy a projekce pohledu předních HR a top manažerů. Průzkum je verifikován interními informacemi o platových úrovních hlavních hráčů dané kategorie resp. segmentu. Údaje o předpokládaném vývoji podléhají následné recenzi několika předních finančních organizací. Sběr a vyhodnocení dat proběhlo v období říjen-listopad 2011.
(tz)