INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Společnost Anderson Willinger představila výsledky výzkumu „AW SalaryScope Predictor" se zaměřením na vývoj trendů v lidských zdrojích v segmentu pojišťovnictví. Vyplývá z něj, že růst platů vedoucích zaměstnanců pojišťoven má stoupající tendenci převážně u pozic, na něž se váže boj o nové zákazníky, udržení a rozvoj stávajících klientů či sledování výkonu a efektivity. Naopak vzhledem k vývoji ekonomické situace stagnují či klesají platy manažerů v oblastech provozu, financí, lidských zdrojů a v právních odděleních a to mnohdy o 7 až 10 procent.

Trendy v lidských zdrojích v pojišťovnictví v roce 2012

Nadcházející rok bude v oblasti pojišťovnictví ve znamení bankopojištění, tedy, kombinovaných finančních produktů banky a pojištění, které budou velmi chytře zacíleny na určité skupiny klientů. Tento trend se samozřejmě promítne i do oblasti lidských zdrojů a po odbornících definujících a precizujících takové skupiny stoupne poptávka.

Podle výzkumu, jedna z mála pozic v oblasti pojišťovnictví, jejíž ohodnocení mírně stoupne i v příštím roce je oddělení péče o zákazníky, vyžadující nové, strategičtější a do určité míry i chytřejší způsoby komunikace s klienty zahrnující nejnovější technologie. S tím souvisí i oblast business development, kde se budou rozšiřovat týmy.

„Vzhledem k nynějšímu ekonomickému vývoji a zvýšené potřebě zvažovat každý krok, očekáváme i větší důraz na oblast risku. Stejně jako každá komerční společnost, i pojišťovny si budou hlídat a více sledovat čas a náklady operací a budou zvyšovat požadavky na kvalitu," řekla Lucie Teisler, ředitelka společnosti Anderson Willinger.

Vzhledem k vývoji evropské i domácí ekonomiky, bude i nadále kariéra v pojišťovnictví atraktivní, ale jenom v oblastech cílících přímo na zákazníky a segmenty trhu a uplatní se zde především „dravci". Stejně jako v jiných sférách, v pojišťovnictví poroste důraz na dosahování výsledků s menším počtem zaměstnanců. Doprovodným jevem bude kumulace odpovědnosti několika různých pozic do jedné. V převážné většině zemí regionu CEE musí i nejvyšší management počítat s tendencí k úsporám na mzdách a omezování zavedených benefitů.

SHRNUTÍ TRENDŮ V OBLASTI POJIŠTOVNICTVÍ

• Posílení týmů se zaměřením na jednotlivé segmenty trhu s přímým dopadem na interní distribuční výkon

• Tlak na lepší výsledky týmů orientovaných na zákaznické vztahy

• Posílení týmu v oblasti rozvoje obchodu zaměřených na 3. strany (s výjimkou MLM a makléřů)

• Přezkoumání týmů risku a jejich připravenost na neočekávaný risk

• Kvalita, čas a náklady operací a funkcí back office budou přezkoumány

Výsledky AW průzkumu vycházejí z informací získaných kombinací vlastního AW dlouhodobého mapování vývoje platů v daném segmentu, tržní analýzy a projekce pohledu předních HR a top manažerů. Průzkum je verifikován interními informacemi o platových úrovních hlavních hráčů dané kategorie resp. segmentu. Údaje o předpokládaném vývoji podléhají následné recenzi několika předních finančních organizací. Sběr a vyhodnocení dat proběhlo v období říjen-listopad 2011.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3