INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Společnost Anderson Willinger představila výsledky výzkumu „AW SalaryScope Predictor" se zaměřením na vývoj trendů v lidských zdrojích v segmentu pojišťovnictví. Vyplývá z něj, že růst platů vedoucích zaměstnanců pojišťoven má stoupající tendenci převážně u pozic, na něž se váže boj o nové zákazníky, udržení a rozvoj stávajících klientů či sledování výkonu a efektivity. Naopak vzhledem k vývoji ekonomické situace stagnují či klesají platy manažerů v oblastech provozu, financí, lidských zdrojů a v právních odděleních a to mnohdy o 7 až 10 procent.

Trendy v lidských zdrojích v pojišťovnictví v roce 2012

Nadcházející rok bude v oblasti pojišťovnictví ve znamení bankopojištění, tedy, kombinovaných finančních produktů banky a pojištění, které budou velmi chytře zacíleny na určité skupiny klientů. Tento trend se samozřejmě promítne i do oblasti lidských zdrojů a po odbornících definujících a precizujících takové skupiny stoupne poptávka.

Podle výzkumu, jedna z mála pozic v oblasti pojišťovnictví, jejíž ohodnocení mírně stoupne i v příštím roce je oddělení péče o zákazníky, vyžadující nové, strategičtější a do určité míry i chytřejší způsoby komunikace s klienty zahrnující nejnovější technologie. S tím souvisí i oblast business development, kde se budou rozšiřovat týmy.

„Vzhledem k nynějšímu ekonomickému vývoji a zvýšené potřebě zvažovat každý krok, očekáváme i větší důraz na oblast risku. Stejně jako každá komerční společnost, i pojišťovny si budou hlídat a více sledovat čas a náklady operací a budou zvyšovat požadavky na kvalitu," řekla Lucie Teisler, ředitelka společnosti Anderson Willinger.

Vzhledem k vývoji evropské i domácí ekonomiky, bude i nadále kariéra v pojišťovnictví atraktivní, ale jenom v oblastech cílících přímo na zákazníky a segmenty trhu a uplatní se zde především „dravci". Stejně jako v jiných sférách, v pojišťovnictví poroste důraz na dosahování výsledků s menším počtem zaměstnanců. Doprovodným jevem bude kumulace odpovědnosti několika různých pozic do jedné. V převážné většině zemí regionu CEE musí i nejvyšší management počítat s tendencí k úsporám na mzdách a omezování zavedených benefitů.

SHRNUTÍ TRENDŮ V OBLASTI POJIŠTOVNICTVÍ

• Posílení týmů se zaměřením na jednotlivé segmenty trhu s přímým dopadem na interní distribuční výkon

• Tlak na lepší výsledky týmů orientovaných na zákaznické vztahy

• Posílení týmu v oblasti rozvoje obchodu zaměřených na 3. strany (s výjimkou MLM a makléřů)

• Přezkoumání týmů risku a jejich připravenost na neočekávaný risk

• Kvalita, čas a náklady operací a funkcí back office budou přezkoumány

Výsledky AW průzkumu vycházejí z informací získaných kombinací vlastního AW dlouhodobého mapování vývoje platů v daném segmentu, tržní analýzy a projekce pohledu předních HR a top manažerů. Průzkum je verifikován interními informacemi o platových úrovních hlavních hráčů dané kategorie resp. segmentu. Údaje o předpokládaném vývoji podléhají následné recenzi několika předních finančních organizací. Sběr a vyhodnocení dat proběhlo v období říjen-listopad 2011.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3