INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

241015 043431V úterý 15. října uspořádala Komora certifikovaných účetních setkání k příležitosti 25 let od svého založení. Součástí oslavy byla také panelová diskuse na téma „Nástupnictví a střídání generací ve firmách“.

Na ní hovořili Karel Smetana z firmy SM-DATA, a.s., Pavel Postl z PKF APOGEO Group, SE, Petr Šmíd z S.O.S. Difak, obchodní a týmová koučka Romana Tichá. Nechybělo ani předávání certifikátů úspěšným absolventům v Programu certifikace účetní profese. Akce proběhla v netradičním prostředí na lodi Rosmarina v Praze.

Setkání otevřel předseda Komory certifikovaných účetních, Jaromír Hrazdira, který k samotnému pětadvacetiletému výročí říká: „Tento rok slaví Komora certifikovaných účetních krásné výročí svého trvání. Nabízí se říct, že je tu již celé čtvrt století, tedy patří neodmyslitelně mezi etablované instituce jak profesního života, tak slouží i laické veřejnosti. Já však říkám, že je tu krásných 25 let, protože naši Komoru vnímám jako mladou, svěží, plnou elánu, otevřenou novým myšlenkám a sledující trendy. Vlastně je taková, jako její členové. A k tomu jí všichni srdečně gratulujeme.“

Po úvodním slovu za účasti desítek členů a partnerů Komory následovala panelová diskuse na téma „Nástupnictví a střídání generací ve firmách“. Postupnou změnu ve vedení rodinných firem, založených po roce 1989, aktuálně řeší čím dál víc nejen účetních společností. Karel Smetana doplňuje: “Generace, která na zelené louce, tj. po roce 1989 vybudovala své firmy, pomalu končí a stojí před rozhodnutím, buď vše předat svým potomkům, nebo firmu prodat. Je důležité tak všechno dopředu pořádně promyslet, zjistit zájem samotných dětí a brát ohled také na zaměstnance, kteří ve firmě většinou mnoho let pracují. Tyto věci, ať chceme nebo ne, se musí dělat rozumem a ne srdcem.“

Romana Tichá dodává: „Předání firmy bez jasného záměru vnímám jako stavbu mostu bez plánu – nejisté a plné rizik. Než se začnou plánovat konkrétní kroky a mechanismy, doporučuji každému majiteli si zformulovat, kam chce, aby firma směřovala, a kam má on sám namířeno. Nástupnictví totiž není jen o tom, co bude s firmou, ale i o tom, co bude s ním. Zůstane mu ve firmě nějaká role? A co s volným časem – čemu se bude věnovat? Na tyto otázky by si měl předem každý majitel sám odpovědět.“

Součástí slavnostního dne bylo také předávání certifikátů čerstvým absolventům Programu certifikace účetní profese, který zaštiťuje Institut certifikace Svazu Účetních ČR. Letošní rok vzdělávací program prvního stupně - „Certifikovaný účetní“ úspěšně ukončili dvě desítky účetních, kteří snad brzy rozšíří i řady Komory certifikovaných účetních. Aktuálně se nevyšší certifikací druhého stupně - „Účetní expert“ může pochlubit na 600 absolventů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Říjen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3