Podle statistik Rentia, která se zabývá finančním poradenstvím v oblasti zabezpečení penze, je v Praze průměrný věk klientů spořících na penzi 41 let. Pražané si na důchod spoří průměrně 1 138 Kč a výše průměrné úložky se meziročně stále zvyšuje. Například v porovnání s rokem 2009 si lidé letos ukládají na penzi o téměř 30 % více.
„Pražský region je specifický nejvyššími průměrnými platy v ČR, ale také nejvyššími životními náklady. Lidé si proto uvědomují nutnost dobrého zabezpečení na penzi. Ačkoli se průměrná spořená částka zvyšuje, pro zachování kvalitní životní úrovně ve stáří je často stále nedostatečná," sdělil David Sitter, regionální ředitel divize Rentia. „Pražané oproti zbytku ČR ve vyšší míře využívají i další investiční produkty. Z hlediska spoření bude rozhodující letošní rok, ve kterém se budou lidé aktivně připravovat na novou penzijní reformu pro rok 2013," doplnil Sitter.
Klienti Rentia si v České republice průměrně spoří na penzi 770 Kč měsíčně. Nejvyšší částku si lidé ukládají v Praze a Středočeském kraji, kde se průměrná měsíční úložka pohybuje okolo 1 100 Kč, naopak nejmenší měsíční úložky klientů zaznamenala Rentia v severních Čechách a na severní Moravě. Zde si lidé měsíčně ukládají 520 Kč.
Podle statistik Ministerstva financí ČR si lidé za první tři kvartály loňského roku v rámci penzijního připojištění spořili průměrně 429 Kč. I přes regionální rozdíly si tedy klienti Rentia měsíčně ukládají na penzi vyšší částky, než je celorepublikový průměr všech penzijních fondů. „Regionální rozdíly v našich statistikách odráží životní úroveň a výši průměrných příjmů v daných oblastech. Naši klienti si ale většinou uvědomují nutnost pravidelného spoření na penzi a ukládají si vyšší částky, než je zatím v České republice zvykem," uvedl Kamil Durčák, produktový manažer Rentia. „Lidé by si po celý produktivní věk měli na penzi odkládat zhruba 10 % svých příjmů," dodal.
O divizi RENTIA
Rentia je divizí společnosti AWD Česká republika, která je největší evropskou společností zaměřující se na finanční poradenství a na tuzemský trh vstoupila v roce 2005. Divize Rentia, jež vznikla v květnu 2009, se zaměřuje primárně na běžnou retailovou klientelu, přičemž hlavním cílem je zpřístupnit běžnému klientovi kvalitní a vysoce profesionální servis, na jaký jsou zvyklí převážně bonitní klienti. Orientuje se na základní koncepty, kterými jsou zabezpečení v penzi, ochrana příjmů a ochrana majetku.
(tz)