„V prosinci jsme zaznamenali zvýšení počtu plateb provedených kartou v České republice až na téměř 35 000 operací. Oproti říjnu, kdy byl jejich počet kolem 12 000, se tak jedná o 180 procentní nárůst při domácích platbách," řekl Tomáš Kuna, generální ředitel ZUNO BANK.
Nejsilnějšími dny z hlediska počtu plateb kartou se v prosinci staly úterky 13. a 27. prosince 2011. Pro zákazníky ZUNO BANK v druhém prosincovém týdnu vrcholila předvánoční nákupní horečka, když jen 13. prosince uskutečnili více než 2600 plateb kartou. Druhé silné datum pro změnu odpovídá startu povánočních slev a také prvnímu pracovnímu dni po svátcích.
Během posledního měsíce loňského roku se výrazně navýšil i objem transakcí zaplacených kartou. „V prosinci zaplatili zákazníci kartou téměř 30 milionů korun, v říjnu to přitom bylo kolem 10 milionů korun," dodal Tomáš Kuna. „Objemy domácích plateb kartou tak oproti říjnu vzrostly o více než 160 procent."
Průměrný nákup majitele ZUNO platební karty dosáhl v prosinci částky 790 korun. Nejvíce peněz zaplatili zákazníci za mobilní telefony a služby, počítače, elektroniku a potraviny. Významnou položku tvořily také výdaje za zájezdy v cestovních kancelářích.
„Češi čím dál tím více platí kartou nejen doma, ale i v zahraničí. Počet mezinárodních plateb kartou se v prosinci zvýšil oproti říjnu o 145 procent a objem provedených plateb vzrostl o téměř 100 procent," uzavřel Tomáš Kuna.
Online banka ZUNO patří do bankovní skupiny Raiffeisen Bank International, a je tak garantem bezpečně uložených peněz. Raiffeisen Banking Group je největší rakouskou bankovní skupinou. V její 125 leté historii neexistuje jediný klient, který by kdy přišel o své úspory.
Českým klientům ZUNO nabízí ÚČET v několika měnách, SPOŘENÍ a VKLAD – všechny služby je možné ovládat přes internet. ZUNO sází na jednoduchost, top úroky a otevřenou komunikaci s klientem prostřednictvím elektronické pošty, internetového chatu, Facebooku, call centra a dalších moderních způsobů komunikace.
(tz)