INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Direct_pojistovna_logoVzhledem k ohlasům, které vyvolala anketa* DIRECT Pojišťovny na téma alkoholu a lyžování, pokračovala pojišťovna ve zkoumání dalších podrobností. Zjistila nejen to, že 8 z 10 Čechů se na lyžích „posilňují" alkoholem, ale celá třetina z nich zároveň přiznává, že je to stejný prohřešek, jako řídit auto pod vlivem alkoholu. Alkohol na horách má zároveň podle každého třetího respondenta ankety DIRECT Pojišťovny negativní vliv na lyžařské schopnosti. Není divu, že se pak více než polovina lyžařů či snowboardistů opilých sjezdařů obává.

„Vliv alkoholu na sjezdovkách se u nás stále podceňuje. Zejména delší reakční časy představují zvýšené riziko kolize podobně jako při řízení vozidla. To si uvědomuje 93 % lyžařů, kteří se na horách alkoholu vyhýbají. Zarážející ovšem je, že toto srovnání chápe také třetina sjezdařů a snowboardistů, které to přesto od alkoholu na sjezdovce neodradí," řekla Kateřina Krásová, tisková mluvčí DIRECT Pojišťovny.

Také v hodnocení vlivu alkoholu na sportovní výkon se liší vyjádření těch, kteří jej při lyžování pijí, a ostatních, kteří si lihoviny dokáží odříci. Podle 80 % abstinentů má alkohol v krvi sjezdaře negativní vliv na jeho jízdní schopnosti, zatímco mezi „pijáky" to tak vidí jen každý pátý. Čtvrtina z nich místo toho dokonce tvrdí, že je alkohol ovlivňuje pozitivně, a 17 % věří, že má na ně jen velmi malý nebo žádný vliv, protože je zima. Ostatní (34 %) mu přikládají stejné účinky, jako ve městě. „Při vysokých rychlostech na svazích, které nezřídka dosahují až 50 km/h, můžeme prodlouženým reakcím a horší rovnováze těžko přikládat jiný než nepříznivý význam," dodala Kateřina Krásová.

Obavu ze střetu s opilým lyžařem potvrdila v anketě DIRECT Pojišťovny celkově více než polovina (52 %) milovníků sjezdování. Nebezpečí si přitom uvědomují spíše ti, kteří se alkoholu při lyžování vyhýbají (92 % z nich se obává kolize). Ovšem i sjezdaři, kteří sami během dne popíjejí, se ostatních podnapilých bojí ve 43 % případů. Kromě helmy navíc lyžaře nic nechrání, tudíž je obava ze srážky s vážnými následky rozhodně na místě.

Pojištění přeje střízlivým

Odměnou pro střízlivé lyžaře je ovšem nejen lepší výkon na sjezdovce, ale také jistota pojistného plnění, když už se jim něco stane. DIRECT Pojišťovna milovníkům zimních sportů nabízí cestovní pojištění s léčebnými výlohami až do výše tří milionů korun a náklady na záchrannou a pátrací činnost Horské služby v ceně. Samozřejmostí cestovního pojištění DIRECT Pojišťovny jsou asistenční služby. Součástí vybraných balíčků je také pojištění úrazu či odpovědnosti za škodu.

Bližší informace o pojištění od DIRECT Pojišťovny naleznou zájemci na stránkách www.direct.cz. Další doporučení, jak se správně chovat na sjezdovkách, najdou lyžaři i snowboardisté v brožuře Bezpečně na lyže (Průvodce pojištěním pro vaši zimní dovolenou) na stránkách České asociace pojišťoven www.cap.cz.

Je podle Vás stejný prohřešek řídit auto pod vlivem alkoholu jako lyžovat pod vlivem alkoholu?

*Anketa DIRECT Pojišťovny proběhla v pražských ulicích v prosinci 2011 na vzorku 321 respondentů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3