INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Era_logo_finalBez dobré orientace v oblasti financí se neobejdeme, zní z úst téměř 80 % Čechů. Zájem o peníze jako přirozenou součást běžného života je však pro mnohé spíše „nutností", která vznikla potřebou zorientovat se v nové životní situaci. Vyplývá to z průzkumu Ery / Poštovní spořitelny.

Za nejdůležitější oblasti běžného života Češi označili osobní finance (79,7 %), pracovně-právní problematiku (74,8 %) a všeobecný přehled (71,7 %). „Průzkum ukázal, že lidé sice považují finanční oblast za důležitou, ale vlastní znalosti uvádí jako průměrné," upozornil Aleš Pospíšil, výkonný ředitel Řízení segmentů Poštovní spořitelny. Podle průzkumu si totiž nejvíc věříme ve všeobecném přehledu (57,3 %), IT problematice (56,2 %) a osobní finance (53,5 %) jsou až třetí.

„Ukázalo se, že lidem úplně stačí, když rozumí základní nabídce finančních institucí, dokážou se vyhnout zbytečným platbám, případně se naučí, jakým způsobem mohou co nejlépe zhodnocovat své peníze," řekl Aleš Pospíšil.

Peníze jsou důležité pro téměř 90 % lidí. Většina z nich se domnívá, že každý je zodpovědný za svou finanční situaci. Nejčastějším zdroje, ze kterého čerpáme informace z finančního světa, jim slouží nejčastěji média (TV, rozhlas, tisk, internet) a banka. Naopak minimální roli zde hrají příbuzní, přátelé a dokonce i škola. „Zjistili jsme, že lidem nejvíc brání v hlubším vzdělávání v oblasti financí nedostatek času, velké množství a komplikovanost informací. Obtížně se v nich totiž orientují. Často také nevědí, na koho se mají v případě potřeby obrátit," dodává Aleš Pospíšil k výsledkům průzkumu.

Era / Poštovní spořitelna se dlouhodobě věnuje projektům zvyšujícím finanční gramotnost, jako jsou Finanční test národa a Koeficient rozumného zadlužení. Finanční test národa seznamuje lidi s problematikou financí srozumitelným jazykem a prostřednictvím životních situací, Koeficient rozumného zadlužení je nástrojem proti bezhlavému zadlužování. Na webových stránkách www.rozumnezadluzeni.cz si každý zájemce může vypočítat míru svého zadlužení. Právě zvýšená návštěvnost těchto stránek v posledních týdnech dokazuje, že české rodiny začaly v důsledku finanční krize a přibývajících případů osobních bankrotů zodpovědněji přistupovat ke svým financím.

Z výsledků dvouměsíčního šetření mezi návštěvníky webových stránek (1726 lidí) pak vyplývá, že průměrný plat dvou a půl členné domácnosti lehce převyšuje hranici 43 tisíc. „Téměř třetina lidí si přitom občas přivydělává. Průměrně tak navíc ročně získají 10 tisíc korun," hodnotí Aleš Pospíšil.

Zajímavé zjištění přineslo porovnání průměrných ročních nákladů na energii a rodinnou dovolenou – obě částky se totiž shodně pohybují kolem 25 a půl tisíce. Polovina domácností v průzkumu uvádí, že vlastní nemovitost. Překvapivě více si cení svého drobného hmotného majetku, jako jsou např. šperky, obrazy atd. Průměrná hodnota v domácnosti je téměř 1,5 milionu korun. To je dokonce o necelých 700 tisíc víc, než jakou cenu uvádějí u nemovitosti.

Poštovní spořitelna je součástí Československé obchodní banky, a. s.

Era Poštovní spořitelna je držitelem ocenění Klientsky nejpřívětivější banka 2011 v prestižní soutěži Hospodářských novin Nejlepší banka roku 2011.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3