ČSOB a Era spustila svůj smartbanking v lednu tohoto roku a po čtyřech týdnech si tento krok pochvaluje. „Během jediného měsíce se objem uskutečněných transakcí přes ČSOB a Era smartbanking vyšplhal přes sto milionů korun a je vidět, že s každým týdnem tento objem narůstá v řádu desítek procent. Lidé si prostřednictvím mobilních telefonů a tabletů kontrolují především své zůstatky na účtech a zobrazují si šablony platebních příkazů," řekl Martin Štýber, manažer vývoje finančních služeb ČSOB a Poštovní spořitelny.
Právě smartphony a tablety jsou technologickým hitem poslední doby a bude tomu tak i letos. „Podle našich statistik využívalo chytré telefony na konci roku 2011 zhruba 20 procent zákazníků. Jejich prodej ale velmi rychle roste a dnes se pro ně rozhoduje více než 60 procent všech zákazníků. Příznivá je i jejich cena – chytrý telefon se dá u O2 pořídit už za jednu korunu. Smartbanking ČSOB a Ery podporujeme a věříme, že s tímto produktem bude mít úspěch," sdělil František Schneider, ředitel korporátní divize Telefónica Czech Republic.
Senioři vpřed
Zajímavý je také fakt, že ani senioři na tom nejsou s užíváním internetových aplikací vůbec špatně. „Počet uživatelů ve věku padesát a více let už sice není tak vysoký jako u mladších klientů, ale mile nás překvapilo, že si náš smartbanking stáhli i klienti nad sedmdesát let. Dokonce máme i starší uživatele," dodal Martin Štýber z ČSOB.
Vůbec nejvíc si aplikaci pro obsluhu internetového bankovnictví oblíbili lidé od dvaceti do čtyřiceti let. Ani náctiletí nezůstávají pozadu – smartbanking ČSOB a Ery si v lednu stáhla necelá tisícovka mladých lidí do dvaceti let. Velkou náklonnost k internetu a moderním technologiím potvrdil také výzkum The TRU Study 2012 mezi českými mladými lidmi od 12 do 26 let. Z něj mimo jiné plyne, že 32 % vysokoškoláků nakupuje na internetu jednou týdně a 22 % dětí do 15 let se připojuje na internet pomocí mobilu několikrát.
(tz)