INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Ani letošní rok nepřinese napjatým rodinným rozpočtům úlevu. Podle průzkumu společnosti Home Credit jedna třetina dotázaných nedokáže měsíčně šetřit. Navíc, výrazně poklesl počet lidí, kteří dříve dokázali šetřit vyšší částky, a roste počet lidí, kteří ušetří jen v řádech stokorun. Zpomalení ekonomiky se tak projevuje i na domácnostech.

Průzkum realizovaný v únoru tohoto roku zjišťoval, zda lidé dokážou měsíčně ze svého rodinného rozpočtu něco ušetřit. Třetina dotázaných přitom neušetří ani korunu. I když je to nepatrně méně než v minulém roce, stále jde o vysoké číslo. „Lidé bez úspor a s napjatým rozpočtem jsou rizikovou skupinou, protože při jakémkoli výpadku příjmů nedokážou hradit běžné výdaje, jako nájemné nebo inkaso," řekl analytik Home Credit Michal Kozuba a dodal, že příjmy této skupiny stačí pouze na pokrytí základních životních potřeb. „Každoroční dovolená u moře nebo nákladnější koníčky jsou pro tyto lidi nedosažitelným luxusem," vysvětlil Kozub.

Oproti loňskému roku výrazně vzrostl počet lidí, kteří uspoří měsíčně do 2 500 korun. Nárůst způsobil přesun z vyšších kategorií, kde lidé spořili ještě více. Zatímco loni dokázalo nad dva a půl tisíc spořit 28 % dotázaných, letos už je to jen 20 %. Medián úspor je podle průzkumu 500 Kč. Na rozpočtech domácností se tak podepisují rostoucí ceny nutných výdajů domácností. Inflace v únoru vzrostla na 3,7 % a pokud lidé používají např. plyn k vaření nebo topení, zaplatí za něj ročně až o čtvrtinu více.

Ještě horší situace je na Slovensku. Tam měsíčně neušetří ani euro celých 42 % dotázaných. „I když se podle ekonomických čísel Slovensku daří lépe, na reálnou situaci domácností to nemá vliv," uzavřel Kozub. Důvody jsou stejné jako v Česku – nominální růst mezd stírá inflace, která dosahovala v listopadu na Slovensku 4,6 %.

Společnost Home Credit a.s., založená v roce 1997, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v České republice. Společnost nabízí širokou škálu úvěrových produktů: půjčky v místě prodeje, úvěry na automobily, hotovostní půjčky, kreditní a úvěrové karty. V roce 2011 společnost poskytla úvěry v celkové výši 8,75 miliardy Kč. Společnost Home Credit a.s. je členem skupiny Home Credit.

Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.cz.

Skupina Home Credit (Home Credit B.V. a její dceřiné společnosti) je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v Evropě a své služby nabízí 4,5 milionu aktivních klientů (k 30. 6. 2011 včetně Kazachstánu). Ve vybraných zemích úspěšně nabízí a rozvíjí také služby retailového bankovnictví. Skupina působí v České republice (od roku 1997), na Slovensku (od roku 1999), Ruské federaci (od roku 2002) a v Bělorusku (od roku 2007). Značka Home Credit je od roku 2005 navíc přítomna v Kazachstánu, kde společnost Home Credit B. V. drží minoritní podíl v AO Home Credit Bank.

Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.eu.

Skupinu Home Credit plně vlastní PPF Group N. V. („PPF"), která je jednou z největších investičních a finančních skupin ve střední a východní Evropě. Aktuálně vlastní aktiva ve výši zhruba 12,4 miliard EUR (k 31. 12. 2010), zahrnující různorodé aktivity od bankovnictví a pojišťovnictví přes nemovitosti, oblast energetiky a těžbu nerostů či zemědělství až po největší ruský obchodní řetězec se spotřební elektronikou. Působnost PPF sahá ze střední a východní Evropy přes Rusko až do Asie.

Na základě úspěchu Home Creditu v Evropě PPF rozvíjí spotřebitelské financování pod značkou Home Credit také v Asii, konkrétně v Číně (od roku 2007) a ve Vietnamu (od roku 2009), a zkoumá příležitosti pro vstup na další rozvíjející se trhy v tomto regionu.

Další informace jsou k dispozici na www.ppf.eu.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3