INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Transparentní srovnávání produktů na internetu přestává být pro některé firmy výhodou a při spolupráci s porovnávači jsou obezřetnější. Porovnávací portály totiž poskytují dokonalý přehled o cenách jednotlivých výrobků či služeb. Tím nutí prodejce zlevňovat, z čehož profitují zákazníci. Podle odborníků se v tuzemsku přes některý z porovnávacích portálů realizují až dvě třetiny všech online obchodních transakcí.

Jednoduché vyhledávání a přehledné porovnání cen produktů či služeb napříč celým internetovým trhem oceňuje stále více českých zákazníků. Podle odborníků se porovnávače zapojují do většiny obchodních transakcí na internetu. Porovnávací portály většinou řadí vyhledané produkty podle ceny. Tím firmy nepřímo nutí, aby nabízely takové ceny, které budou v rámci výsledků porovnávače konkurenceschopné.

„Některého z porovnávačů využily v loňském roce přibližně dvě třetiny nakupujících na internetu. Zákazníci oceňují hlavně možnost vyhledávat podle mnoha parametrů v desítkách obchodů na jednom místě," uvedl Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci. „Zákazníci v současnosti kladou velký důraz na cenu, avšak ve stále větší míře očekávají i kvalitní služby. Porovnávače se tomu přizpůsobují, více si hlídají pravdivost uvedených údajů a implementují také nejrůznější mechanismy kontroly obchodů," dodal Vetyška.

Přehledné porovnávání cen produktů a služeb vítají koncoví zákazníci, některým společnostem však tento způsob prodeje komplikuje jejich obchodní strategii. Nejsou totiž schopny konkurovat například cenou. Platí to především pro firmy, které nabízí produkty za vyšší cenu, případně mají příliš složité produktové portfolio.

„Některým subjektům s dražšími službami transparentní porovnávání cen nevyhovuje. V našem oboru se dokonce objevují první pojišťovny, které chtějí své produkty z porovnávačů stáhnout, což se u zákazníků nemusí setkat s pochopením," uvedl Pavel Ronovský, ředitel internetového porovnávače pojistných produktů ČeskéPojištění.cz. „Stále více zákazníků se více zajímá i o další parametry porovnávaných nabídek. Podle našich statistik preferuje cenu pouze 25 % klientů," dodal Ronovský, který odhaduje, že přes specializované porovnávače se v současnosti realizují až tři čtvrtiny všech online prodejů pojistek.

Spolupráci s porovnávači vítají především menší prodejci, velcí a zavedení hráči se k ní staví strategičtěji. Vzhledem ke své pozici na trhu, rozsáhlejší nabídce a většímu počtu stávajících zákazníků jsou mnohem obezřetnější k výraznějšímu snižování cen. „Velké prodejní společnosti se ve srovnávačích příliš zviditelňovat nepotřebují. Nemusí proto příliš zvyšovat nabízenou cenu za proklik, aby byly ve výsledcích zobrazeny na prvních místech. Naopak menším e-shopům mohou porovnávače přivádět drtivou většinu zákazníků," uvedla Veronika Rejžková ze společnosti HyperMedia, která provozuje mimo jiné porovnávací portál HyperZboží.cz. „Především u větších hráčů může svou roli hrát kromě vyjednání obchodních podmínek s porovnávačem i rychlost samotného jednání o provizích z prodejů či jiných formách odměny," doplnil Kamil Gric, ředitel společnosti xBizon, provozovatele internetového porovnávače CenyEnergie.cz.

O porovnávači ČeskéPojištění.cz

ČeskéPojištění.cz je komplexní internetový porovnávač určený pro nejširší klientelu. Zákazníci zde najdou rozsáhlou nabídku pojistných produktů určených pro nejrůznější životní situace. Porovnávač ČeskéPojištění.cz jako první na českém trhu kombinuje online prodej pojistných produktů se sítí kamenných zastoupení budovaných formou franchisingu.

O Asociaci pro elektronickou komerci

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je sdružením více než 240 firem, podnikatelů a odborníků v elektronickém obchodu. Asociace byla založena v roce 1998 jako nezávislá organizace, která podporuje rozvoj elektronického obchodu v České republice. Mezi členy APEKu patří největší české internetové obchody, přední softwarové společnosti a finanční instituce.

O společnosti HyperMedia, a.s.

Společnost HyperMedia, a.s. patří mezi nejvýznamnější provozovatele online médií na českém internetu. Do jejího portfolia patří největší český inzertní portál HyperInzerce.cz, prestižní katalogy AdresářFirem.cz a KatalogMobilů.cz, portály HyperReality.cz, HyperBydlení.cz, HyperPráce.cz, HyperZboží.cz, HyperSlevy.cz a mnoho dalších projektů. Kromě České republiky působí společnost HyperMedia, a.s. také v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Polsku, na Slovensku a v dalších 23 zemích.

O společnosti xBizon

xBizon, s.r.o. je mladá česká společnost se silným investičním zázemím, která se zabývá přípravou a realizací unikátních internetových projektů v prostředí českého internetu. Její tým je tvořen odborníky s dlouholetou zkušeností s tuzemskými tištěnými, ale i internetovými médii.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3