INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Transparentní srovnávání produktů na internetu přestává být pro některé firmy výhodou a při spolupráci s porovnávači jsou obezřetnější. Porovnávací portály totiž poskytují dokonalý přehled o cenách jednotlivých výrobků či služeb. Tím nutí prodejce zlevňovat, z čehož profitují zákazníci. Podle odborníků se v tuzemsku přes některý z porovnávacích portálů realizují až dvě třetiny všech online obchodních transakcí.

Jednoduché vyhledávání a přehledné porovnání cen produktů či služeb napříč celým internetovým trhem oceňuje stále více českých zákazníků. Podle odborníků se porovnávače zapojují do většiny obchodních transakcí na internetu. Porovnávací portály většinou řadí vyhledané produkty podle ceny. Tím firmy nepřímo nutí, aby nabízely takové ceny, které budou v rámci výsledků porovnávače konkurenceschopné.

„Některého z porovnávačů využily v loňském roce přibližně dvě třetiny nakupujících na internetu. Zákazníci oceňují hlavně možnost vyhledávat podle mnoha parametrů v desítkách obchodů na jednom místě," uvedl Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci. „Zákazníci v současnosti kladou velký důraz na cenu, avšak ve stále větší míře očekávají i kvalitní služby. Porovnávače se tomu přizpůsobují, více si hlídají pravdivost uvedených údajů a implementují také nejrůznější mechanismy kontroly obchodů," dodal Vetyška.

Přehledné porovnávání cen produktů a služeb vítají koncoví zákazníci, některým společnostem však tento způsob prodeje komplikuje jejich obchodní strategii. Nejsou totiž schopny konkurovat například cenou. Platí to především pro firmy, které nabízí produkty za vyšší cenu, případně mají příliš složité produktové portfolio.

„Některým subjektům s dražšími službami transparentní porovnávání cen nevyhovuje. V našem oboru se dokonce objevují první pojišťovny, které chtějí své produkty z porovnávačů stáhnout, což se u zákazníků nemusí setkat s pochopením," uvedl Pavel Ronovský, ředitel internetového porovnávače pojistných produktů ČeskéPojištění.cz. „Stále více zákazníků se více zajímá i o další parametry porovnávaných nabídek. Podle našich statistik preferuje cenu pouze 25 % klientů," dodal Ronovský, který odhaduje, že přes specializované porovnávače se v současnosti realizují až tři čtvrtiny všech online prodejů pojistek.

Spolupráci s porovnávači vítají především menší prodejci, velcí a zavedení hráči se k ní staví strategičtěji. Vzhledem ke své pozici na trhu, rozsáhlejší nabídce a většímu počtu stávajících zákazníků jsou mnohem obezřetnější k výraznějšímu snižování cen. „Velké prodejní společnosti se ve srovnávačích příliš zviditelňovat nepotřebují. Nemusí proto příliš zvyšovat nabízenou cenu za proklik, aby byly ve výsledcích zobrazeny na prvních místech. Naopak menším e-shopům mohou porovnávače přivádět drtivou většinu zákazníků," uvedla Veronika Rejžková ze společnosti HyperMedia, která provozuje mimo jiné porovnávací portál HyperZboží.cz. „Především u větších hráčů může svou roli hrát kromě vyjednání obchodních podmínek s porovnávačem i rychlost samotného jednání o provizích z prodejů či jiných formách odměny," doplnil Kamil Gric, ředitel společnosti xBizon, provozovatele internetového porovnávače CenyEnergie.cz.

O porovnávači ČeskéPojištění.cz

ČeskéPojištění.cz je komplexní internetový porovnávač určený pro nejširší klientelu. Zákazníci zde najdou rozsáhlou nabídku pojistných produktů určených pro nejrůznější životní situace. Porovnávač ČeskéPojištění.cz jako první na českém trhu kombinuje online prodej pojistných produktů se sítí kamenných zastoupení budovaných formou franchisingu.

O Asociaci pro elektronickou komerci

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je sdružením více než 240 firem, podnikatelů a odborníků v elektronickém obchodu. Asociace byla založena v roce 1998 jako nezávislá organizace, která podporuje rozvoj elektronického obchodu v České republice. Mezi členy APEKu patří největší české internetové obchody, přední softwarové společnosti a finanční instituce.

O společnosti HyperMedia, a.s.

Společnost HyperMedia, a.s. patří mezi nejvýznamnější provozovatele online médií na českém internetu. Do jejího portfolia patří největší český inzertní portál HyperInzerce.cz, prestižní katalogy AdresářFirem.cz a KatalogMobilů.cz, portály HyperReality.cz, HyperBydlení.cz, HyperPráce.cz, HyperZboží.cz, HyperSlevy.cz a mnoho dalších projektů. Kromě České republiky působí společnost HyperMedia, a.s. také v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Polsku, na Slovensku a v dalších 23 zemích.

O společnosti xBizon

xBizon, s.r.o. je mladá česká společnost se silným investičním zázemím, která se zabývá přípravou a realizací unikátních internetových projektů v prostředí českého internetu. Její tým je tvořen odborníky s dlouholetou zkušeností s tuzemskými tištěnými, ale i internetovými médii.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3