INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Lidé, kteří se chystají využít možnosti vstupu do 2. pilíře penzijního systému, oceňují zejména možnost mít své prostředky na penzi pod kontrolou. Bez rozdílu věku požadují záruku návratnosti svých vkladů. Zásadním měřítkem je pro 80 % respondentů systém jejich zabezpečení. Vyplývá to z průzkumu Factum Invenio pro Penzijní fond České pojišťovny (PFČP).

Možnost vyvést 3 % z průběžného systému a přidat si 2 % z vlastního by mohlo v příštím roce využít až jeden milion lidí. Podle průzkumu PFČP má o nově zaváděný 2. pilíř zájem až 20 % lidí ve věku 25 – 60 let. Jednou z výhod, kterou potenciální klienti vnímají, je přehled o budoucích příjmech.

To, co potenciální zájemce o spoření ve 2. pilíři zajímá nejvíce, je bezpečí ukládaných prostředků. Při rozhodování o tom, zda do 2. pilíře vůbec vstoupit, proto budou požadovat od státu garance. Až pro 2/3 lidí bude zásadní informací to, jakým způsobem budou jejich prostředky zabezpečeny proti vytunelování. „Jedním ze základních principů reformy je přitom oddělení majetku penzijních společností od majetku fondů. Lidé o této podmínce zatím nejspíš nevědí," domnívá se Libor Pergl, ředitel pro obchod a marketing PFČP.

Stejnou optikou pak budou potenciální klienti vybírat penzijní společnost, které své prostředky na penzi svěří. Rozhodne garance zabezpečení vkladů i zajištění výnosů. Více než 80 % lidí považuje „zajištění/pojištění" vkladů pro vstup do systému za důležitý parametr. „Pro potenciální klienty bude důležitá důvěryhodnost společnosti, které svěří své peníze. Bude je zajímat, zda je stabilní, jak je na trhu dlouho, jak je veliká, kolik má klientů, kolik peněz spravuje," vysvětluje Libor Pergl z PFČP.

Přestože lidé na 2. pilíři oceňují možnost zvolit si investiční strategii a tím přímo ovlivnit výši zisku, z průzkumu vyplynulo, že klienti budou spíše konzervativní. Až 2/3 respondentů deklarovaly, že při investování peněz na důchod nemusí mnoho vydělat, ale chtějí mít záruku návratnosti. Uvedené preference se přitom neliší podle věku. „Jde-li o peníze na důchod, mladí lidé nejsou ochotnější pouštět se do risku více než staří. To je pro nás docela překvapivé zjištění," přiznal Libor Pergl z PFČP.

Průzkum realizovala pro největší tuzemský penzijní fond agentura Factum Invenio na vzorku 600 lidí ve věku 25 – 60 let.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3