Stále větší slovo mají při výběru hypotéky také finanční poradci. Při plánování financování bydlení sáhne po službách nezávislého finančního poradce polovina Čechů, ale jen 6 % klientů plně věří v jejich nezávislost.
Zvyšující se finanční gramotnost Čechů v oblasti hypoték s sebou přináší i odlišný model chování. „Dneska už neplatí to, co před patnácti lety, že klient přišel do své banky, vzal si hypotéku a tu pak splácel. Současný klient je zvídavý, zajímá se, porovnává, a teprve pak se rozhoduje. V případě nalezení zajímavější nabídky mu nevadí přestoupit k jiné bance i v průběhu splácení hypotéky," řekla Ivana Bohatcová, výkonná manažerka segmentu Bydlení a úvěry ČSOB.
„Migrace" klientů za výhodnějšími podmínkami je pro dnešní dobu typická a pro banky to znamená jediné: musí se stále více snažit, aby zaujaly zajímavou nabídkou. Inovativní produkty ale v této oblasti prakticky nejsou. „Rozhodli jsme se v ČSOB na tento stav reagovat, a proto v brzké době na trh uvedeme hypotéku, která inovativním způsobem ocení věrnost našich klientů a nabídne jim za ni na českém trhu zcela ojedinělý bonus," uvedl člen představenstva a vrchní ředitel Distribuce ČSOB Petr Hutla.
(tz)