Společnost MasterCard Worldwide představila PayPass Wallet Services – nový celosvětový platební program pro banky, obchodníky a partnerské organizace, který díky bezpečným platbám jediným kliknutím myší, dotykem displeje tabletu nebo přiložením chytrého telefonu urychlí a usnadní zákazníkům nákupy v obchodech nebo na síti.
Systém PayPass Wallet Services se skládá ze tří různých komponent – akceptační sítě PayPass (online PayPass a bezkontaktní PayPass), peněženky PayPass a aplikačního programovacího rozhraní PayPass. Tyto služby zajišťují shodný postup při nakupování bez ohledu na to, kde a jak spotřebitelé nakupují. Poskytují ale i sadu služeb digitální peněženky a nástroje pro vývojáře, díky nimž je snadné připojit do online akceptační sítě PayPass další digitální peněženky.
Mezi prvními partnerskými obchodníky, kteří na své webové stránky přidají tlačítko platby online PayPass, jsou společnosti American Airlines a Barnes & Noble, přičemž American Airlines začlení digitální peněženku PayPass i do své mobilní aplikace.
„Spotřebitelé chtějí platit za zboží, kdy chtějí, jak chtějí a kde chtějí. Obchodníci zase požadují pružnost, aby mohli snadno akceptovat digitální platby a aby se tak z většího počtu návštěvníků jejich stránek stali zákazníci, a to jak online, tak v kamenných obchodech," uvedl Ed McLaughlin, ředitel pro nové platební systémy ve společnosti MasterCard. „Uvědomujeme si, že co se týče plateb, žádný ze současných způsobů nezískává navrch. Služba PayPass Wallet Services zjednodušuje postup při nákupu a současně nabízí obchodníkům, bankám a spotřebitelům pružnost a možnost volby."
„PayPass Wallet Services je nejmodernější platební metodou, která usnadní placení na internetu a mobilem. Přináší do on-line světa jednoduchost, rychlost a bezpečnost plateb, které již zákazníci s touto značkou asociují při platbě na terminálech. Je to otevřený systém, kam si zákazník může přidat karty MasterCard a Maestro, ale i dodací adresy a další elektronické peněženky. Při platbě pak stačí jedno tlačítko PayPass v eShopu. Díky tomu se může systém snadno rozšiřovat a být atraktivní pro držitele karet i obchodníky," uvedl Miroslav Lukeš, generální ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku.
(tz)