INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Ještě v roce 2010 vnímalo 70 % Čechů svoji šanci na pořízení bytu jako špatnou, o rok později si to myslelo už jen 60 %. Dostupnost bydlení se tak stala v porovnání s možnostmi vzdělání, přístupu ke zdravotní péči nebo zabezpečení na stáří jediným parametrem, který dosáhl v posledních letech významného zlepšení.

Navzdory tomu výstavba nových bytů rok od roku klesá. Zatímco v roce 2007 bylo dokončeno 41 649 staveb, loni jich bylo jen 28 630. To je propad o 32 %. Současně od roku 2008 klesá i počet zahájených bytových staveb. „Přesto se není třeba obávat, že by Češi neměli v budoucnosti kde bydlet," řekl Martin Kupka, ředitel útvaru Investiční výzkum ČSOB. „Ačkoliv stále ještě nemůžeme tvrdit, že jsme překonali útlum ve stavebnictví, prognóza je taková, že se bytová výstavba během následujících několika let opět rozběhne."

Nejvíce rodinných domů bylo v roce 2011 postaveno ve Středočeském kraji (4 309). Naopak nejméně v Karlovarském (338) a Libereckém (628) kraji. Co se hlavního města týče, to je v tomto směru určitým extrémním případem. „Najdeme zde velmi drahé bytové pozemky, což je důvod, proč se tolik rodinných domů staví ve Středočeském kraji. Pražané zkrátka nemají na to, aby si postavili dům na tak drahém místě. Naopak poměrně vysoká je intenzita výstavby bytových domů," dodal Martin Kupka.

Během let podléhají změnám parametry nově vznikajících bytů. Průběžně se zlepšuje jejich technická vybavenost. „Lidé rovněž stavějí menší rodinné domy na větších pozemcích, přičemž to neznamená, že mají menší obytnou plochu. Ta se podle statistik naopak mírně zvětšuje. Spolu s tím roste i komfort obyvatel. Také byty v bytových domech se staví větší než před pěti lety," komentoval Martin Kupka z ČSOB. Cena bytu v bytovém domě dosahovala v roce 2011 v průměru 2,04 milionu korun. Oproti roku 1997 byla tedy o téměř milion korun vyšší. Nejčastější velikost kupovaných bytů je v posledních 13 letech 2 + 1.

ČSOB se rozhodla na aktuální trendy na hypotečním trhu a poptávku po vlastním bydlení reagovat novým produktem – Hypotékou s bonusem. Jedná se o unikátní novinku, která klienta k věrnosti motivuje pozitivní cestou a nikoliv sankcemi, jak bylo dosud na trhu obvyklé. Věrnému klientovi, který s úvěrem u ČSOB zůstane, odpustí 5 % z výše úvěru. V případě dvoumilionové hypotéky tak klient ušetří 100 tisíc korun. O první část bonusu mu bude úvěr snížen po dvanácti letech splácení hypotéky, o druhou polovinu na konci splatnosti úvěru.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3