INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Jak platit na dovolené je otázka, kterou si začíná klást stále více rodin. Vzít si hotovost nebo raději platit kartou? Podle statistik Home Credit a.s. lidé platí na zahraničních dovolených kartou stále častěji. Jejich zvyky se ale postupem času mění. Už nevybírají tak často z bankomatů, aby měli hotovost v ruce, ale naopak většinu svých útrat platí přímo kartou.

Ještě donedávna byla dostatečná hotovost v peněžence během dovolené jistota. Teď se už stále více lidí spoléhá na kartu, kterou platí své útraty přímo na místě. Zákazníci platí nejčastěji v sousedních zemích, do kterých jezdí nejčastěji. Podíl okolních zemí na zahraničních platbách kartou je totiž téměř poloviční. Nejčastější je Polsko, těsně následované Německem, kde proběhne kolem 15 % transakcí. V závěsu je pak Slovensko a Rakouskou s 10 % podílem. „Slovensko je překvapivě až třetí zemí v pořadí, kde nejčastěji platíme. Přitom ze slovenského pohledu je Česko jasná jednička", popsal rozdíly v zemích Michal Kozub, analytik Home Credit.

Z typických destinací, kam jezdí Češi na dovolenou, vede na pátém místě Itálie s 8 % podílem na všech zahraničních transakcích. Oblíbené je i Chorvatsko, tradiční letní destinace Čechů, které je celkově na sedmém místě s 5 % zahraničních transakcí. Překvapivá je pozice USA, které jsou na 8. místě.

Hotovost má ale své místo na dovolené i dnes. Vyplatí se před cestou si například zjistit, přes jaké země pojedete. Budete si tak moct připravit aspoň malou hotovost v místní měně na drobné platby. „Můžete ušetřit na poplatcích za drobné platby během cesty, například za kávu, toaletu a podobně," dodal Michal Kozub.

I přes to se v posledních letech zvyky lidí mění. Ještě v roce 2009 vybírali z bankomatu v 18 % případů. Postupem času si ale lidé zvykli, že placení kartou v zahraničí je bezpečné a hlavně pohodlné, proto v tomto roce tvoří výběry z bankomatu jen 4 % transakcí. Nosit s sebou větší částky peněz v zahraničí je už přežitek, naopak placení kartou se stává samozřejmostí. Oblíbenost karet dokazuje nejen rostoucí počet transakcí, ale i klesající průměrná placená částka. Ta se snížila z 1.600 korun v roce 2009 na 1.100 Kč v loňském roce.

Jak ušetřit při cestě na dovolenou

1. Zjistěte si dopředu poplatky za platby kartou v zahraničí nebo za výběr hotovosti z bankomatu v konkrétní zemi.

2. V případě, že vybíráte z bankomatu, vyplatí se vám vybrat si větší částku naráz. Ušetříte tak na poplatcích za výběr.

3. V hotovosti si připravte raději menší bankovky. Budete se tak lépe orientovat při placení.

4. Zkontrolujte si před cestou rezervu na účtu, abyste z něj mohli čerpat v případě nečekané situace.

5. Zjistěte si ještě před cestou číslo, na kterém můžete kartu zablokovat v případě ztráty nebo krádeže

Společnost Home Credit a.s., založená v roce 1997, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v České republice. Společnost nabízí širokou škálu úvěrových produktů: půjčky v místě prodeje, úvěry na automobily, hotovostní půjčky, kreditní a úvěrové karty. V roce 2011 společnost poskytla úvěry v celkové výši 8,75 miliardy Kč. Společnost Home Credit a.s. je členem skupiny Home Credit.

Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.cz.

Skupina Home Credit (Home Credit B.V. a její dceřiné společnosti) je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v Evropě a své služby nabízí 4,5 milionu aktivních klientů (k 30. 6. 2011 včetně Kazachstánu). Ve vybraných zemích úspěšně nabízí a rozvíjí také služby retailového bankovnictví. Skupina působí v České republice (od roku 1997), na Slovensku (od roku 1999), Ruské federaci (od roku 2002) a v Bělorusku (od roku 2007). Značka Home Credit je od roku 2005 navíc přítomna v Kazachstánu, kde společnost Home Credit B. V. drží minoritní podíl v AO Home Credit Bank.

Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.eu.

Skupinu Home Credit plně vlastní PPF Group N. V. („PPF"), která je jednou z největších investičních a finančních skupin ve střední a východní Evropě. Aktuálně vlastní aktiva ve výši zhruba 12,4 miliard EUR (k 31. 12. 2010), zahrnující různorodé aktivity od bankovnictví a pojišťovnictví přes nemovitosti, oblast energetiky a těžbu nerostů či zemědělství až po největší ruský obchodní řetězec se spotřební elektronikou. Působnost PPF sahá ze střední a východní Evropy přes Rusko až do Asie.

Na základě úspěchu Home Creditu v Evropě PPF rozvíjí spotřebitelské financování pod značkou Home Credit také v Asii, konkrétně v Číně (od roku 2007) a ve Vietnamu (od roku 2009), a zkoumá příležitosti pro vstup na další rozvíjející se trhy v tomto regionu. Další informace jsou k dispozici na www.ppf.eu.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3