INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Jak platit na dovolené je otázka, kterou si začíná klást stále více rodin. Vzít si hotovost nebo raději platit kartou? Podle statistik Home Credit a.s. lidé platí na zahraničních dovolených kartou stále častěji. Jejich zvyky se ale postupem času mění. Už nevybírají tak často z bankomatů, aby měli hotovost v ruce, ale naopak většinu svých útrat platí přímo kartou.

Ještě donedávna byla dostatečná hotovost v peněžence během dovolené jistota. Teď se už stále více lidí spoléhá na kartu, kterou platí své útraty přímo na místě. Zákazníci platí nejčastěji v sousedních zemích, do kterých jezdí nejčastěji. Podíl okolních zemí na zahraničních platbách kartou je totiž téměř poloviční. Nejčastější je Polsko, těsně následované Německem, kde proběhne kolem 15 % transakcí. V závěsu je pak Slovensko a Rakouskou s 10 % podílem. „Slovensko je překvapivě až třetí zemí v pořadí, kde nejčastěji platíme. Přitom ze slovenského pohledu je Česko jasná jednička", popsal rozdíly v zemích Michal Kozub, analytik Home Credit.

Z typických destinací, kam jezdí Češi na dovolenou, vede na pátém místě Itálie s 8 % podílem na všech zahraničních transakcích. Oblíbené je i Chorvatsko, tradiční letní destinace Čechů, které je celkově na sedmém místě s 5 % zahraničních transakcí. Překvapivá je pozice USA, které jsou na 8. místě.

Hotovost má ale své místo na dovolené i dnes. Vyplatí se před cestou si například zjistit, přes jaké země pojedete. Budete si tak moct připravit aspoň malou hotovost v místní měně na drobné platby. „Můžete ušetřit na poplatcích za drobné platby během cesty, například za kávu, toaletu a podobně," dodal Michal Kozub.

I přes to se v posledních letech zvyky lidí mění. Ještě v roce 2009 vybírali z bankomatu v 18 % případů. Postupem času si ale lidé zvykli, že placení kartou v zahraničí je bezpečné a hlavně pohodlné, proto v tomto roce tvoří výběry z bankomatu jen 4 % transakcí. Nosit s sebou větší částky peněz v zahraničí je už přežitek, naopak placení kartou se stává samozřejmostí. Oblíbenost karet dokazuje nejen rostoucí počet transakcí, ale i klesající průměrná placená částka. Ta se snížila z 1.600 korun v roce 2009 na 1.100 Kč v loňském roce.

Jak ušetřit při cestě na dovolenou

1. Zjistěte si dopředu poplatky za platby kartou v zahraničí nebo za výběr hotovosti z bankomatu v konkrétní zemi.

2. V případě, že vybíráte z bankomatu, vyplatí se vám vybrat si větší částku naráz. Ušetříte tak na poplatcích za výběr.

3. V hotovosti si připravte raději menší bankovky. Budete se tak lépe orientovat při placení.

4. Zkontrolujte si před cestou rezervu na účtu, abyste z něj mohli čerpat v případě nečekané situace.

5. Zjistěte si ještě před cestou číslo, na kterém můžete kartu zablokovat v případě ztráty nebo krádeže

Společnost Home Credit a.s., založená v roce 1997, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v České republice. Společnost nabízí širokou škálu úvěrových produktů: půjčky v místě prodeje, úvěry na automobily, hotovostní půjčky, kreditní a úvěrové karty. V roce 2011 společnost poskytla úvěry v celkové výši 8,75 miliardy Kč. Společnost Home Credit a.s. je členem skupiny Home Credit.

Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.cz.

Skupina Home Credit (Home Credit B.V. a její dceřiné společnosti) je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v Evropě a své služby nabízí 4,5 milionu aktivních klientů (k 30. 6. 2011 včetně Kazachstánu). Ve vybraných zemích úspěšně nabízí a rozvíjí také služby retailového bankovnictví. Skupina působí v České republice (od roku 1997), na Slovensku (od roku 1999), Ruské federaci (od roku 2002) a v Bělorusku (od roku 2007). Značka Home Credit je od roku 2005 navíc přítomna v Kazachstánu, kde společnost Home Credit B. V. drží minoritní podíl v AO Home Credit Bank.

Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.eu.

Skupinu Home Credit plně vlastní PPF Group N. V. („PPF"), která je jednou z největších investičních a finančních skupin ve střední a východní Evropě. Aktuálně vlastní aktiva ve výši zhruba 12,4 miliard EUR (k 31. 12. 2010), zahrnující různorodé aktivity od bankovnictví a pojišťovnictví přes nemovitosti, oblast energetiky a těžbu nerostů či zemědělství až po největší ruský obchodní řetězec se spotřební elektronikou. Působnost PPF sahá ze střední a východní Evropy přes Rusko až do Asie.

Na základě úspěchu Home Creditu v Evropě PPF rozvíjí spotřebitelské financování pod značkou Home Credit také v Asii, konkrétně v Číně (od roku 2007) a ve Vietnamu (od roku 2009), a zkoumá příležitosti pro vstup na další rozvíjející se trhy v tomto regionu. Další informace jsou k dispozici na www.ppf.eu.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3