INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
logo-capTéměř každý ví, že nemá do zahraničí odjíždět bez cestovního pojištění. Zdaleka ne každý ale ví, jak má postupovat, když dovolenou zkomplikuje nečekaná a nepříjemná situace. Pro likvidaci pojistné události a vyplacení pojistného plnění je však správný postup velmi důležitý. V případě správně sjednaného cestovního pojištění má klient během nesnází možnost využít asistenční služby (AS).

„Často se setkáváme s případy, kdy lidé sice vědí, že tyto služby v pojištění mají zahrnuty, ale nemají jasno, v jakých situacích a jakým způsobem je lze využít," vysvětlila manažerka vzdělávání a komunikace z ČAP Marcela Kotyrová a dodala: „Ve většině případů se na AS klienti obracejí v případě závažných zdravotních komplikací. Mohou se ale ocitnout i v jiných těžko řešitelných situacích, které ještě více může zkomplikovat jazyková bariéra nebo neznalost místních pravidel a právních předpisů. I v takových případech je vhodné využít AS, která komunikuje s klienty 24 hodin v českém jazyce."

Asistenční služby představují okamžitou pomoc v podobě konzultace, koordinace nebo přímého zásahu, který vede k řešení vaší problémové situace a to prostřednictvím telefonu. Aktuální zdravotní problém můžete konzultovat s asistenčním lékařem, jenž vám doporučí následný postup, případně vám AS sjedná návštěvu v nejbližším smluvním zdravotním zařízení. V případě úrazu, chirurgického zákroku nebo hospitalizace pak převezme dohled nad celým průběhem léčení, zprostředkuje vám tlumočení, případně vyřídí formality ohledně prodloužení pobytu v zemi. Pokud je to nezbytné, zajistí vám komunikaci s blízkými příbuznými a návrat zpět do vlasti. Díky kontrole nad průběhem ošetření má AS i kontrolu nad vyúčtováním platby a může poskytnout v případě potřeby platební garanci. Pokud platíte na místě, vyžádejte si účty i lékařské zprávy pro uplatnění škody u pojišťovny.

Ztrátu nebo odcizení zavazadel řešte s organizací odpovědnou za škodu, například s leteckou společností nebo hotelem. Asistenční služba vám pomůže řešit místní formality, v případě ztráty pomůže zajistit náhradní cestovní dokumenty – (letenky, pas), případně zprostředkuje zaslání potřebné finanční částky. V mnohých případech, zejména při událostech právního a odpovědnostního charakteru, může AS pomoci předejít zbytečným komplikacím.

Pro uplatnění škody u pojišťovny budete potřebovat kromě dokladu o pořízení odcizených věcí i úřední záznam od policie. Oficiální policejní zápis si zajistěte rozhodně i v případě, když způsobíte škodu někomu jinému. Poškozená osoba se totiž může později přihlásit o náhradu škody. A to i neoprávněně! Na cizojazyčný zápis připište vaši výpověď v českém jazyce a zásadně nepodepisujte nic, čemu nerozumíte!

Tři chyby, kterých se klienti dopouštějí při řešení pojistné události

Klient se domnívá, že vše zvládne sám: Nejčastější chybou bývá, rozhodne-li se klient jednat na vlastní pěst a asistenční službu nekontaktovat. Po návratu z dovolené může být nemile překvapen, jakou dokumentaci pojišťovna žádá. Pojišťovna, která nemá k dispozici záznamy o průběhu události od AS, potřebuje dokumenty, díky kterým by mohla škodu posoudit. Pokud tedy klient neobdržel od lékaře vše, co je nezbytné, nastává pro něj období zdlouhavé komunikace se zahraničím a zbytečných průtahů v jeho likvidaci pojistné události.

Klient kontaktuje asistenční službu pozdě: Velkou chybou může být, když klient ohlásí vzniklou škodu AS až poté, co už sám určité kroky podnikl. Úroveň zdravotních služeb se liší jak v různých destinacích, tak i typech lékařských zařízení. Některá lékařská zařízení vás mohou ošetřit nedostatečně, jiná naopak mohou řešit svou ekonomickou situaci přehnanou ochotou a tomu odpovídajícími částkami na fakturách za vyšetření, hospitalizaci nebo zákroky, které nebyly nutné. Potom může pojišťovna po přezkoumání situace vyplatit pouze reálné náklady. AS totiž kromě pomoci řešení aktuálního problému též vyhodnotí, na co klient má nárok i za jakých podmínek a dle možností koordinuje situaci tak, aby byla vyřešena efektivně a zároveň v souladu se standardy v České republice.

Klient neodevzdá kompletní zdravotní dokumentaci při hlášení pojistné události: Ke třetí nejčastější chybě dochází po návratu z dovolené při předávání zdravotní dokumentace. Pojišťovna potřebuje k šetření vždy originály účtů, lékařských zpráv apod. Nikoli kopie! Pokud se klient rozhodne zaslat doklady poštou, měl by doklady zasílat doporučeně a měl by pamatovat na to, aby mu aspoň obyčejné kopie odesílaných dokladů vždy zůstaly v ruce. Pokud je předává na pojišťovně, je vhodné si vyžádat potvrzení o předání.

„Před spojením s asistenční službou je třeba mít vždy připraveny základní informace potřebné k identifikaci, ověření a zahájení spolupráce. Nezbytné je číslo pojistné smlouvy, jméno a příjmení osoby, které se týká pojistná událost, a telefonní číslo, na něž může AS zpětně zavolat. Ačkoli jsou často s nečekanou situací spojeny i negativní emoce a stres, je třeba stručně a jasně popsat vzniklý problém i místo, kde se v danou dobu volaný nachází," uvedla Marcela Kotyrová.

Aktuálně!

Kvůli reálnému nebezpečí teroristického útoku Ministerstvo zahraničních věcí důrazně varuje před cestami do Egypta, zvláště pak upozorňuje na pobyty na Sinajském poloostrově. Pokud klient i přes tato varování odcestuje, pojišťovna nemusí poskytnout pojistné plnění v případě škody, která vznikne v přímé souvislosti s avizovanými místními nepokoji.

V případě, že dojde k pojistné události, jež nesouvisí s uvedenou výlukou, pojišťovny poskytnou pojistné plnění standardně dle sjednaných pojistných podmínek.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3