INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
CSOB_logoLetošní třetí ročník ČSOB Nadačního programu vzdělání podpořil celkem 9 projektů, mezi které rozdělil 980 108 Kč. Cílem grantového programu je zvýšení finanční gramotnosti u české veřejnosti. Finanční podpory se dostalo například projektům zaměřeným na vzdělávání seniorů, žáků základních a středních škol nebo osob se zdravotním handicapem.

„Mít své finance pevně v rukou je pro život v každém věku nezbytné. Právě v tomto ohledu má však česká populace velké mezery a ČSOB se je pomocí Nadačního programu vzdělání snaží doplňovat. V rámci programu se zaměřujeme především na děti, seniory a na osoby se sociálním či jiným znevýhodněním. Letos jsme podpořili mnoho zajímavých projektů. Například v rámci výukového programu organizace Euforall se děti z dětských domovů vcítí do role filmařů a natočí krátké filmy ze života banky," řekl Ondřej Škorpil, ředitel Kanceláře představenstva ČSOB.

Největší finanční podporu získal projekt organizace Elpida, který si klade za cíl vzdělávat seniory a vytvořit pro ně v rámci seminářů bezpečné prostředí ke sdílení jejich problémů s ostatními seniory. Projekt od Nadačního programu získal 293 000 Kč. Druhý nejvyšší grant, 264 308 Kč, získalo pokračování projektu občanského sdružení Euforall z minulého roku, který děti z dětských domovů interaktivní formou seznamuje se základy finanční gramotnosti. Komise letos posoudila 109 žádostí v celkovém objemu 18 798 737 korun. U projektů se zkoumal jejich cíl, potenciální přínos a dopad, jejich společenský rozměr, finanční stránka a předpoklady k realizaci.

ČSOB Nadační program vzdělání je určen pro české nevládní neziskové organizace registrované jako občanská sdružení, nadace a nadační fondy, obecně prospěšné společnosti, účelová zařízení církví, obce a sdružení obcí a příspěvkové organizace, které chtějí zvýšit finanční gramotnost u dětí, nebo dospělých.

Vítězné projekty:

Finanční gramotnost pro střední školy

Organizace: ABC Finančního vzdělávání, o.p.s.

Dnešní středoškoláci jsou rizikovou skupinou s významnou perspektivou k pozitivní

změně. Aktuální zavádění výuky finanční gramotnosti je už ale příliš nezasáhne.

Cílem projektu je posílit finanční znalosti studentů 3. a 4. ročníků vybraných škol –

upozornit je na hlavní rizika, ukázat některé triky poskytovatelů půjček, posílit

dlouhodobější uvažování, ukázat smysl a motivovat k dalšímu posilování znalostí.

Projekt podpořen částkou 107 000,- Kč.

Finanční gramotnost interaktivní formou

Organizace: EUFORALL, o.s.

Z minulého roku pokračujeme ve spolupráci se sdružením EUROFALL. Cílem

jejich projektu je rozšířit nabídku neformálního vzdělávání v oblasti bankovnictví

a poštovních služeb dětem z partnerských dětských domovů, a to formou zážitkové

metody výuky. Letos se z dětí stanou herci a filmaři – za úkol dostanou natočit

krátké filmy na téma „Život v bance".

Projekt podpořen částkou 264 308,- Kč.

Finanční vzdělávání zdravotně postižených

Organizace: Centrum služeb pro sluchově postižené, o.s.

Cílem projektu je seznámit zdravotně postižené s problematikou financí v běžném

životě. Naučit je rozeznávat podstatné věci při plánování rodinného rozpočtu,

sestavovat rodinný rozpočet, na co si dát pozor při uzavírání různých typů

pracovních a obchodních smluv, ručení při půjčkách apod. Speciální program je

určen především pro neslyšící, kteří mají komunikační bariéru a informace se k nim

mohou dostat ve zkreslené podobě.

Projekt podpořen částkou 90 000,- Kč.

Posílení vědomí o finanční gramotnosti

Organizace: Jsme tady, o.s.

Aktivační centrum se v tomto roce chce věnovat problematice bankovních

a nebankovních úvěrů, reklamací služeb u ČOI nebo možnostem internetového

bankovnictví a dalších pomůcek platebního styku, které umožňují jejich klientům

pohodlnější využití bankovních služeb. Cílovou skupinou jsou lidé

s kombinovaným postižením a jejich rodinní příslušníci. Vzdělávání klientů

vyžaduje specifický přístup dle typu postižení a výuku v malých skupinách

s osobními asistenty.

Projekt podpořen částkou 25 000,- Kč.

Peníze ve stáří

Organizace: Elpida, o.p.s.

Cílem projektu je vytvořit bezpečné prostředí pro seniory, kteří na seminář

přicházejí velmi často s negativními osobními zkušenostmi a problémy, které nejsou

schopni sami řešit. Nové informace se senioři dozvědí interaktivní formou práce

s příběhem seniorky „Paní V", na kterém budou demonstrována fakta, možnosti,

špatná rozhodnutí a jejich důsledky. Účastníci budou formulovat své názory na

vývoj událostí v příběhu. Tím se současně naučí klást otázky. V případě ztotožnění

se s příběhem, se nemusí účastník stydět za své špatné rozhodnutí, neboť díky

příběhu se dozví i to, jak může postupovat dál.

Projekt podpořen částkou 293 000,- Kč.

Zdravé finance – zdravá rodina

Organizace: Heřmánci, o.s.

Vzdělávací kurzy jsou cílené na osoby v domácnosti, nejčastěji matky s malými

dětmi. V tomto období se mnoho rodin dostává do finančních potíží kvůli změnám

v příjmech a výdajích. Klienti center se mnohdy dostávají do situací, kdy jsou

snadno manipulovatelní, ať již osobou blízkou či podomním prodejcem. Stále se

zvyšující ceny základních životních potřeb bývají mnohdy impulzem pro krizové

řešení, které v důsledku končí pro rodinu ještě vyšším zatížením, které je často již

finančně neřešitelné.

Projekt podpořen částkou 48 000,- Kč.

Finanční gramotnost – jak se nedostat do dluhů

Organizace: Komunitní středisko KONTAKT Liberec

Projekt se věnuje seniorům, kteří se často stávají terčem podvodů. Cílem je

dosáhnout toho, aby byli schopni se vypořádat s nájezdy podomních prodejců nebo

čelit velkému množství pozvánek na předváděcí a obdobné „výhodné" akce. Aby

pochopili, že za milými úsměvy, krásnými řečmi se neskrývá nic jiného než obchod,

a že nabízené zboží je předražené, i když je „se slevou" nebo jako součást „výhry".

Projekt podpořen částkou 29 000,- Kč.

Děti učí děti hospodařit s penězi

Organizace: Obchodní akademie Trutnov

Projekt vychází z myšlenky vzájemného propojení skupiny přednášejících žáků,

studentů OA, na skupinu posluchačů, žáků ZŠ. Studenti OA vybraná témata

z finanční gramotnosti samostatně přednesou dětem ze ZŠ. Učitelé odborných

předmětů obchodní akademie vedou přípravu prezentací studentů a garantují

adekvátní obsah i formu.

Projekt podpořen částkou 49 290,- Kč.

Vzdělávací blok "Finanční gramotnost" pro žáky základních a středních škol

Organizace: Proxima Sociale, o.s.

Vzdělávací blok je zaměřen na zvýšení orientace dětí v základních a středních

školách v oblasti financí a je tvořen interaktivními technikami. Žáci mají za úkol

navrhovat svůj rodinný rozpočet, řešit modelové situace, které mohou nečekaně

ovlivnit jejich příjmy a výdaje, ve skupinách formou brainstormingu odpovídat na

otázky týkající se oblasti finanční gramotnosti, interaktivní formou jsou jim

objasňovány související pojmy.

Projekt podpořen částkou 74 510,- Kč.

Informace pro editory:

O ČSOB

Skupina ČSOB je vedoucím hráčem na trhu finančních služeb v České republice. Skupina ČSOB je součástí mezinárodní bankopojišťovací Skupiny KBC, která aktivně působí v Belgii a v regionu střední a východní Evropy. Kombinujíc sílu svých značek ČSOB (pro bankovnictví, pojištění, správu aktiv, penzijní fondy, leasing a factoring), Poštovní spořitelna (bankovnictví v síti pošt), Hypoteční banka (hypotéky) a ČMSS (financování bydlení), zaujímá Skupina ČSOB silné pozice ve všech segmentech českého finančního trhu. Ve financování bydlení, zajištěných fondech, leasingu i celkových aktivech pod správou je Skupina ČSOB dlouhodobě jedničkou. Skupina ČSOB staví na pevném a dlouhodobém partnerství s každým klientem, ať už v oblasti osobních a rodinných financí, ve financování malých a středních firem nebo v korporátním financování. Skupina ČSOB pečlivě naslouchá potřebám svých klientů a nabízí jim nikoliv produkty, ale nejvhodnější řešení.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3