INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Ještě před deseti lety Češi chaty a chalupy odsunovali na druhé místo. Přednost měly zahraniční dovolené v luxusních destinacích nebo aspoň v tradičním Chorvatsku. Teď se karta opět obrací a Češi znovuobjevují chalupaření. Mnozí z nich radši krásné letní dny věnují kutilství a úpravám svých letních sídel a na dovolenou k moři vyrážejí třeba až na podzim. Potvrzují to i prodejní data společnosti Home Credit.

„Tomuto trendu částečně nahrává i současná ekonomická situace, kdy ceny rostou rychleji než mzdy. Lidé víc šetří a na zahraniční dovolenou nevyrážejí každoročně, ale třeba jen jednou za dva roky. Módou se staly také podzimní dovolené mimo hlavní sezónu, na nichž si lidé mohou užít teplo a exotiku za příznivější ceny," vysvětlil trend analytik společnosti Home Credit Michal Kozub. To potvrzují i prodejní data Home Creditu, podle nichž podzimní nákupy dovolených na splátky v posledních letech rostou.

Jako alternativu letních dovolených u moře lidé často volí právě své chaty a chalupy. Návrat chalupářství navíc souvisí s další typickou českou zálibou – kutilstvím, které se s příchodem teplých měsíců každoročně stává téměř národním sportem.

Změnu v chování potvrzuje i Jan Plaček, ředitel obchodní sítě Home Creditu. „Lidé se do zvelebování svých letních sídel pustili opravdu ve velkém. V letošním roce vidíme mnohem větší zájem o elektrické nářadí a nejrůznější stavební prvky, jako jsou nová okna nebo sanitární technika. Za prvních pět měsíců letošního roku vzrostl počet úvěrů na tento typ zboží o 9 %. Lidé chtějí mít moderní vybavení chat a chalup, o které se nebudou muset příliš starat, a přitom bude skvěle fungovat. V letních měsících ve velkém přistupují i k výměnám starých oken za nová plastová. Ceny energií stoupají a lidé hledají způsob, jak investovat a zároveň šetřit na provozních nákladech," řekl Plaček.

Chalupáři vylepšují svá letní sídla s cílem získat stejné pohodlí jako doma. Mnohem víc se ale zaměřují i na estetickou stránku věci. Zatímco před dvaceti lety byla hlavním požadavkem funkčnost, dnešním chalupářům záleží i na tom, aby interiér a okolí stavby byly upravené. „Stačí se jen podívat na to, jak dobře jdou obchodníkům na odbyt krbová kamna na dřevo, designové dveře, venkovní svítidla nebo nejrůznější interiérové doplňky," uzavřel Plaček.

Lidé dbají i na zabezpečení chat a chalup. Kromě kvalitních zámků nebo automatických spínačů světel volí i profesionální zabezpečovací zařízení a alarmy. Právě těch se v letošním roce prodalo o 7 % více než v tom minulém. Zvláště pokud je chata nově opravená a vybavená, podobná investice se vyplatí.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3