INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Potraviny, oblečení, boty ale i šperky. Za takové nákupy Češi v loňském roce zaplatili v zahraničí platební kartou téměř 682 milionů korun. Jak je vidět, internet ještě zdaleka není neomezeným vládcem nákupů. Lidé stále ještě vyhledávají osobní kontakt a možnost si danou věc na místě vyzkoušet. Jen za oblečení Češi utratili sumu přesahující čtvrt miliardy korun, což je dokonce o 19 milionů víc, než kolik zaplatili za potraviny. Vyplývá to z dat ČSOB a Ery.

Nejen sezónní výprodeje, ale i vyšší kvalita za rozumnou cenu, to láká Čechy k nákupu oblečení v zahraničí. Nejoblíbenější místa pro rodinné nákupy jsou Německo, Velká Británie a Slovensko, kde útrata kartou překročila 40 milionů korun. „Lidé si již dobře uvědomují výhody, které jim poskytuje platební karta. Mají totiž jistotu, že budou mít potřebnou sumu peněz vždy po ruce a nemusí se tak zatěžovat hledáním nejbližší směnárny nebo bankomatu, kde by navíc byl jejich výběr navýšen o poplatky," řekl Peter Demjanovič, ředitel útvaru Karty ČSOB a Poštovní spořitelny.

K výjezdu za hranice Čechy láká i možnost nákupu některých levnějších a kvalitnějších potravin. „Za tímto účelem lidé jezdí nejčastěji do okolních států. V polských, slovenských a německých supermarketech lidé v minulém roce zanechali útratu kartou přesahující 110 milionů korun," dodal Peter Demjanovič.

Češi si rádi v zahraničí pořizují i šperky. Návštěva klenotnictví je v loňském roce přišla na více než 65 milionů korun. „Nejvyšší jednorázovou sumu obdrželo klenotnictví v Miláně. Jeden nákup kartou zde vyšel přes 921 tisíc korun. Na druhém místě skončil s částkou 824 tisíc korun čínský Peking. Mezi jednoznačně nejoblíbenější místa pro pořízení módních šperků pak patří Turecko a Spojené Arabské Emiráty," uzavřel Peter Demjanovič.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3