Nejen sezónní výprodeje, ale i vyšší kvalita za rozumnou cenu, to láká Čechy k nákupu oblečení v zahraničí. Nejoblíbenější místa pro rodinné nákupy jsou Německo, Velká Británie a Slovensko, kde útrata kartou překročila 40 milionů korun. „Lidé si již dobře uvědomují výhody, které jim poskytuje platební karta. Mají totiž jistotu, že budou mít potřebnou sumu peněz vždy po ruce a nemusí se tak zatěžovat hledáním nejbližší směnárny nebo bankomatu, kde by navíc byl jejich výběr navýšen o poplatky," řekl Peter Demjanovič, ředitel útvaru Karty ČSOB a Poštovní spořitelny.
K výjezdu za hranice Čechy láká i možnost nákupu některých levnějších a kvalitnějších potravin. „Za tímto účelem lidé jezdí nejčastěji do okolních států. V polských, slovenských a německých supermarketech lidé v minulém roce zanechali útratu kartou přesahující 110 milionů korun," dodal Peter Demjanovič.
Češi si rádi v zahraničí pořizují i šperky. Návštěva klenotnictví je v loňském roce přišla na více než 65 milionů korun. „Nejvyšší jednorázovou sumu obdrželo klenotnictví v Miláně. Jeden nákup kartou zde vyšel přes 921 tisíc korun. Na druhém místě skončil s částkou 824 tisíc korun čínský Peking. Mezi jednoznačně nejoblíbenější místa pro pořízení módních šperků pak patří Turecko a Spojené Arabské Emiráty," uzavřel Peter Demjanovič.
(tz)