INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Finanční vzdělávání dětí na základních školách by mělo být podle 86 % učitelů povinné, 8 z 10 vyučujících by jej zařadilo dokonce již na první stupeň. Ukázal to průzkum* mezi učiteli zapojenými do projektu Rozumíme penězům. Samotný projekt přitom zcela odpovídá představám o výuce finanční gramotnosti 9 z 10 pedagogů. Učitelé na něm oceňují především kvalitní učební materiály a vědomosti získané na školeních. Občanské sdružení AISIS ve spolupráci s odborníky z GE Money Bank, která je garantem projektu, zorganizovalo od jeho počátku již téměř 500 vzdělávacích dnů pro vyučující.

„Učitelé, kteří předávají žákům znalosti ze světa financí v rámci projektu Rozumíme penězům, považují toto téma za natolik zásadní, že by jej zavedli povinně – a naprostá většina dokonce již od prvního stupně," řekl Martin Ježek, ředitel projektu Rozumíme penězům. „To, že mají pedagogové na věc stejný názor jako my, nás potěšilo. Výuku finanční gramotnosti na prvním stupni jsme v letošním roce již začali pilotně ověřovat," dodal Martin Ježek.

„Projekt Rozumíme penězům obsahuje podle 86 % pedagogů problematiku financí pro žáky základních škol naprosto dostatečně. Takovou spokojenost přisuzujeme především naší snaze o praktické využití informací předávaných při školení pedagogů i přípravě materiálů k výuce. Nejlepší vizitkou toho, nakolik se nám to daří, je fakt, že 7 z 10 učitelů změnilo díky projektu svůj osobní přístup k financím," řekla Markéta Vaňková, CSR manažerka GE Money Bank, a upřesnila: „Polovina vyučujících si například začala důkladněji číst smlouvy a více než třetině projekt pomohl se zorientovat v bankovních produktech či si udělat pořádek v pojištění."

Důležitým aspektem finančního vzdělávání dětí je také součinnost rodin školáků. Podle pedagogů výuku Rozumíme penězům oceňují ¾ rodičů, zejména co se týče přípravy dětí na praktický život, chápavějšího postoje k určitým rozhodnutím rodičů a získaných informací. Ty často využívají i rodiče samotní, například tabulku rozpočtu domácnosti.

Děti se díky projektu učí hospodařit

Podle učitelů připravuje projekt Rozumíme penězům školáky na reálné životní situace. Každý pátý pedagog za tím vidí především rady, jak řešit konkrétní finanční otázky, šestina vyučujících vyzdvihuje předanou znalost toho, kolik co stojí. Podle 13 % oslovených pedagogů si děti odnáší umění plánování rozpočtu a asi stejné množství učitelů tvrdí, že dětem do života pomůže orientace ve finančních pojmech. Ve srovnání s žáky, kteří projektem neprošli, rozumí absolventi světu peněz lépe, než ostatní děti. Šest z 10 pedagogů navíc vnímá, že vyučování baví děti více, než jiné předměty. Vedou u nich témata jako dovolená nebo koupě auta. Učitelé považují za nejpřínosnější lekce z hospodaření domácnosti či zodpovědného zadlužování.

O projektu Rozumíme penězům

Projekt v současnosti probíhá v sedmi krajích: Středočeském, Plzeňském, Libereckém, Pardubickém, Královéhradeckém, v kraji Vysočina a v Praze. Celkem jde o 82 zapojených základních škol. Realizátorem projektu Rozumíme penězům je občanské sdružení AISIS, finančním expertem a jedním z tvůrců projektu je GE Money Bank. Cílovou skupinou jsou hlavně žáci ve věku 11 – 15 let a jejich učitelé. Záměrem projektu je zvýšení finanční gramotnosti školáků, snahou je naučit děti základům zodpovědného přístupu ke správě osobních financí. Dosud jím prošlo přes 11 000 žáků a finančními experty z banky bylo proškoleno téměř 2 000 učitelů.

Projekt Rozumíme penězům je podporován z fondů Evropské unie, státního rozpočtu ČR a ze zdrojů GE Money Bank. Více informací najdete na www.rozumimepenezum.cz.

GE Money Bank patří mezi největší české peněžní ústavy. Jsme univerzální bankou, která disponuje třetí největší sítí 260 poboček a 698 bankomatů. Své služby orientujeme jak na občany, tak na malé a střední podniky. Naše Internet Banka byla v roce 2012 už počtvrté v řadě vyhodnocena českou veřejností jako nejlepší finanční produkt na trhu. V soutěži Zlatá koruna odborná porota již po třetí za sebou zvolila naši Konsolidaci půjček za vítěze ve své kategorii. V roce 2012 jsme také obsadili první místo v hodnocení e-mailové komunikace s klienty. Vlastní kapitál GE Money Bank tvoří 32 miliard Kč, konsolidovaná kapitálová přiměřenost ve výši 19,8 % je i nadále jednou z nejvyšších na trhu.

AISIS vznikl v roce 1999. Za dobu své činnosti připravil a zorganizoval desítky projektů pro firmy, školy, volnočasové a neziskové organizace i státní instituce, prošly jimi desítky tisíc dětí, studentů i dospělých. Jeho posláním je tvorba a realizace obecně prospěšných programů, které umožňují lidem rozvíjet klíčové životní dovednosti, napomáhají k rovným příležitostem a podporují trvalý rozvoj organizací. Sídlo AISIS je v Kladně.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3