INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Klienti jsou smíření s textací, strukturou a vizuálním zpracováním korespondence, kterou dostávají od pojišťovny, přestože jejímu obsahu ve většině případů nerozumí. Ztrácejí se ve složitých větných konstrukcích a cizí jim jsou odborné pojmy. Vyplývá to z výsledků kvalitativního výzkumu realizovaného společností Factum Invenio pro Pojišťovnu České spořitelny.

„Klienti od dopisů, které dostávají z pojišťovny, ve většině případů očekávají jistou strohost, odměřenost a použití „právnického" stylu, který jim brání porozumění textu. A to i přes to, že k pochopení obsahu sdělení musí často požádat o radu své okolí," uvedla k interpretaci průzkumu Světla Košková, vedoucí oddělení marketingu a PR Pojišťovny České spořitelny. „Zajímavé je, že tento stav považují za daný a nečekají v komunikaci pojišťoven žádnou změnu."

Velkou neznámou jsou odborné pojmy, které se v komunikaci pojišťoven často vyskytují. Klienti neznají termíny jako pojistitel, pojistník, kapitálová hodnota nebo postačitelné pojistné. Porozumět správně obsahu sdělení a najít v něm důležitou informaci, se tak většinou podaří až po několikerém přečtení. Především starší lidé, ale i mladší, kteří mají manuální zaměstnání, jsou ale s nesrozumitelností dopisů již předem smířeni. Považují ji za danou a nemají potřebu ji příliš měnit.

Podle výsledků průzkumu má mít ideální dopis jednoduchou grafiku, která zaručí přehlednost uvedených informací. Zachování formálního tónu považují klienti za samozřejmé, ocenili by ale určité vyjádření osobního vztahu mezi nimi a pojišťovnou. Vítají zejména přímé oslovení jejich jménem a uvedení kontaktů na konkrétní osobu, na kterou se mohou v případě nejasností obrátit.

„Klienti by se měli domáhat svých práv a chtít po finanční instituci otevřenou a srozumitelnou komunikaci," je přesvědčen Adam Bouška, ředitel úseku klientského servisu. „Závěry průzkumu jsou pro Pojišťovnu České spořitelny inspirativní a zavazující zároveň."

Průzkum pro Pojišťovnu České spořitelny realizovala v průběhu května - srpna 2012 společnost Factum Invenio. Zástupci společnosti za pomoci oční kamery a hloubkových rozhovorů zkoumali vzorek 28 obyvatel obecné populace ČR ve věku 18–60 let s nižšími a středními příjmy.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3